וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי: "יום קשה לי ולמשפחתי"

נעמה טלמור

24.6.2009 / 11:08

ביהמ”ש העליון החמיר את עונשו של בניזרי והטיל על השר לשעבר 4 שנות מאסר בפועל, במקום 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בעבר. השופט: ”הגיעה השעה לתג מחיר גבוה”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט העליון החליט היום (רביעי) להחמיר בעונשו של השר לשעבר שלמה בניזרי והטיל עליו ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 250 אלף שקלים חדשים. זאת במקום 18 חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו בעבר.

בניזרי אמר בצאתו מאולם בית המשפט כי "צר לי על הפגיעה בילדי ובמשפחתי ובעשרות האלפים שאני דואג להם. אנו נלמד את פסק הדין וניתן תגובה מורחבת מאוחר יותר".

השופט אדמונד לוי אמר בבית המשפט "צר לי באמת ובתמים על בניזרי. צר לי על הרב שהרביץ תורה באחרים אולם הוא עצמו לא הקפיד למלא אחר האיסור ליטול שוחד. צר לי על השר שממעמדו הרם ורב ההשפעה הדרדר לתהום כה עמוקה וצר לי על האדם בניזרי, בעל משפחה שבהרשעתו וענישתו כרוך סבל רב גם לבני משפחתו. ועל כל אלה ניצבת תופעה של שחיתות, ולא די במלל ובדברי כיבושין, הגיעה העת לעשות מעשה על ידי תג מחיר גבוה יותר מזה שהיה בעבר, ולהחמיר בעונשו של בניזרי".

בניזרי הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים כי קיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה, בתמורה העביר בניזרי לסלע מידע על מנת לעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז. אלבז הורשע בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע.

המדינה, באמצעות עו"ד מיכאל קרשן, טענה בערעור כי בית המשפט המחוזי היה ער לחולשות ולקשיים שיש בעדותו של סלע ובחן את העדות בזהירות ובחשדנות. בהכרעת הדין הסתמך בית המשפט גם על ראיות נוספות שהיו בתיק ועל כן הרשיעו. ביחס לעונשו של בניזרי טען עו"ד קרשן כי בשנים האחרונות ישנה הקלה עם עובדי ציבור בתחום השחיתות הציבורית וכי יש לעלות את רף הענישה.

"פסק דין לא קל"

סיוון, בתו של משה סלע, העד המרכזי במשפט אמרה כי הופעל על אביה לחץ מצד הפרקליטות שכבר לא היה לו כוח לעמוד בו. "לא פעם אבא התמוטט", כתבה במכתב לבית המשפט העליון, "והגיע לבית החולים. אחרי כל הלחץ ואחרי שעות של שכנועים ואיומים על מאסר בפועל אבא נשבר והחליט לחתום".

עו"ד מיכאל קרשן מפרקליטות המדינה אמר כי "לנו אין כל מידע על טענותיה של בתו של מר סלע, העד סלע אכן היה בעייתי אבל הרשעתו של בניזרי נסמכת על ראיות רבות אחרות". עו"ד בני נהרי, שייצג את בניזרי אמר כי "שמעתי מפי העיתונות את מה שבתו של משה סלע אמרה. בתי המשפט המחוזי והעליון כינו אותו 'רמאי' ו'שקרן'. היא אמרה דברים לא פשוטים. נשקול את המשך צעדינו".

עו"ד בני נהרי אמר כי "ללא כל צל של ספק זהו פסק דין לא קל. נקרא את פסק הדין בעיון". עו"ד דני ויטמן מפרקליטות מחוז ירושלים אמר כי הוא דוחה את טענותיו של בניזרי לפיהן לא לקח שוחד והסביר כי "העליון קבע מסמרות בעונש. האמירות של בניזרי לא נכונות והוכחו על ידי בית המשפט".

עו"ד קרשן אמר כי "קיווינו שזה יהיה העונש. רצינו לגזור על בניזרי עונש מלא על עבירות שחיתות של שבע שנים". הוא התייחס לבניזרי ולאלבז ואמר כי "באופן אישי צר לנו עליהם, אנשים שהגיעו למשרות ציבוריות חשובות וחטאו במעשים פליליים מסוג זה".

(עדכון ראשון- 9:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully