וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברומא: "מצדיע למפגינים באירן"

פנחס וולף, רומא

23.6.2009 / 16:19

ראש הממשלה, המבקר באיטליה, התייחס למחאה בטהרן ואמר: "אירן מסכנת את השלום העולמי". ברלוסקוני: "הפסיקו את הבנייה בהתנחלויות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) במהלך ביקור באיטליה, כי האלימות והאגרסיביות שמפעיל המשטר באירן נגד המפגינים המוחים על תוצאות הבחירות במדינה הם הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולמי. "לדעתי עלינו להכיר בכך שהאיום הגדול ביותר הוא ההתנהגות האלימה שאנו רואים באירן", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים שערך עם עמיתו האיטלקי סילביו ברלוסקוני ברומא.

לדבריו, "טהרן לא רק תומכת בקבוצות טרור המתנגדות לשלום כמו חיזבאללה וחמאס, אלא מדכאת גם את אנשיה שלה. אני מאמין שהאומץ של המפגינים באירן המחפשים חירות הוא משהו שראוי להצדעה מצד הגברים והנשים החופשיים בכל מקום".

ברלוסקוני אמר כי "אני מודאג מהמצב באירן ומהצהרות אחמדינג'ד נגד ישראל. אסור שאירן תשיג נשק גרעיני". על המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים אמר: "יש להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, משום שהן עלולות לפגוע בסיכוי להשיג שלום". הוא פנה לנתניהו ואמר לו: "אני מעריך את נאומך, ואני מקבל את הצורך במדינה פלסטינית מפורזת".

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני כי על ישראל להקפיא את המשך הבניה בהתנחלויות. "אנו נעריך מאוד מחווה מצד ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות", אמר פרטיני לכתבים. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי לדבריו, "בזמן שמתקיימים מגעים חשוב מאוד שישראל לא תבנה בהתנחלויות". נתניהו נחת מוקדם יותר ברומא ונועד כעת עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני.

ראש הממשלה יצא היום לביקור בן שלושה ימים באירופה, במסגרתו ייפגש עם ראשי מדינה באיטליה ובצרפת. בפגישות ידון נתניהו עם המנהיגים האירופים על המגעים המדיניים עם הפלסטינים. מנהיגי צרפת ואיטליה צפויים לדרוש מנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, וראש הממשלה צפוי מצידו לשוב ולומר כי לא יבנה התנחלויות חדשות, אולם אין בכוונתו למנוע את הבנייה בהתנחלויות קיימות בעקבות גידול טבעי ביישובים. ההערכה היא שגם הסוגייה האירנית תעלה בשיחות.

מחר יפגש נתניהו עם נשיא איטליה, ג'ורג'יו נאפוליטנו בבית הנשיא לרומא ואז ימריא לפריז. אחר הצהריים תיערך פגישה בארמון האליזה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ובערב ישתתף נתניהו באירוע של הקהילה היהודית בפריז, בו צפויים להשתתף גם שר האוצר הצרפתי והרב הראשי של צרפת. ביום חמישי בבוקר ייפגש נתניהו בפריז עם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, ולאחר מכן יוועד עם ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון ועם שר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר. נתניהו ישוב לישראל בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully