וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נרקמת מזימה באירן להדחת חמינאי?

ניר יהב

22.6.2009 / 11:53

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח, כי רפסנג'אני, מספר 2 בהנהגת המדינה ותומך במוסאווי, נפגש עם בכירי דת במטרה "להגן על המשטר מסכנות"

האם נשיא אירן לשעבר האשמי רפסנג'אני מתכנן להחליף את המשטר באירן? העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שני) כי רפסנג'אני, מספר 2 בהנהגה באירן העומד בראש מועצת המומחים המפקחת על המנהיג העליון עלי חמינאי, הגיע לעיר קום במדינה וקיים מספר פגישות עם בכירים דתיים ואנשי המועצה שבראשה הוא עומד במטרה למצוא פתרון למשבר הפוליטי.

העיתון דיווח כי רפסנג'אני, הנחשב לתומכו של המועמד הרפורמיסטי לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי, העלה בשיחותיו מספר רעיונות לסיום המשבר, ביניהם הקמת מועצה דתית שתורכב מבכירי האייתוללות בעיר קום, "וזאת כדי להגן על המשטר מפני סכנות שעלולות לאיים עליו במקרה שיימשך הפילוג בין הרפורמיסטים למשטר השמרני", לדברי מקור הידיעה.

המקור הבהיר כי בסמכותו של רפסנג'אני לבחון את כל האפשרויות הקיימות. "אחד מתפקידיה של מועצת המומחים הוא לפקח על חמינאי, ואם התנהלותו מגבירה את המחלוקות בקרב אזרחי אירן, אזי על מועצת המומחים לנסות ולעשות שימוש בסמכויותיה כדי לתמוך במשטר".

אתמול דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", הידועה בתמיכתה במוסאווי ובמחנה המתון באירן, כי רפסנג'אני ובכירי דת נוספים תומכים בהקמת מועצה חלופית, "וזאת לאור נטייתו של חמינאי לטובת הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד". לדבריהם, בכך הפר חמינאי את תנאי שלטונו כפי שנקבעו בחוקה האירנית.

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully