וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי שופטים: "נבחר את הטובים"

עדי שמחוביץ

19.6.2009 / 13:13

הוועדה למינוי שופטים התכנסה בירושלים לראשונה לאחר תשעה חודשים. ח"כ רותם: "זהותו הפוליטית של שופט אינה חשובה"

יותם רונן

(צילום ועריכת וידאו: גדעון צנטנר)

הוועדה למינוי שופטים התכנסה הבוקר (שישי) בלשכת שר המשפטים, יעקב נאמן, בירושלים. בפגישה דנו חברי הוועדה על מינוי ועדות משנה למיון מועמדים לתפקיד שופטים.

בפתח הישיבה אמר ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) כי מדובר בהרכב מנצח של הוועדה. "הייתי שמח אם נצליח לאייש במהירות את התקנים שחסרים במערכת המשפט". כשנשאל לגבי הביקורת על הרכב הוועדה אמר אריאל כי הוועדה תישפט לפי מעשיה. "אתם והציבור תשפטו אותנו לפי תוצאות מעשינו".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר כי, "כשנבחרתי היו כאלה שחשבו ששדדתי את בתי המשפט. צריך לבחור שופטים מקצועיים, זהותו הפוליטית של שופט אינה חשובה, חשוב שיהיה לו האומץ לפסוק לפי החוק". השר גלעד ארדן (ליכוד) אמר כי "אנו נבחר שופטים טובים ואיכותיים ונקצר את עינוי הדין והעומס על בתי המשפט בישראל".

בתום הישיבה אמר ארדן כי שר המשפטים הבהיר שרשימת המועמדים פתוחה וכי כל חבר ועדה יכול להציע את שמות מועמדיו. הוועדה צפויה להתכנס בעוד כשבועים פעם נוספת. הפעם האחרונה שכונסה הוועדה הייתה לפני כתשעה חודשים אז התפוצצה הישיבה מכיוון שהוחלט על פירוק הממשלה יום לפני כינוס הוועדה, ונשיאת בית משפט העליון דורית בייניש קבעה אז כי לא ראוי לבחור שופטים בזמן ממשלת מעבר.

עדכון ראשון: 10:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully