וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרובים להסכם עם ארה"ב לגבי ההתנחלויות"

16.6.2009 / 16:21

שגריר ישראל המיועד בארה"ב אמר כי מתקיימים מגעים בין ירושלים לוושינגטון בנוגע לבנייה בהתנחלויות. "מקווה שנגיע להסכם ונתקדם לנושאים המהותים יותר בתהליך השלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל משא ומתן עם וושינגטון בסוגיית הבנייה בהתנחלויות לצורך ריבוי טבעי. כך דיווחו היום (שלישי) גורמים רשמיים בישראל ובמערב. במהלך שיחותיו עם שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, הבהיר נתניהו כי לממשלה אין סמכות חוקית לעצור בניה בהתנחלויות במקרים בהם כבר החלה בנייתם של מבנים חדשים או במקרה שהכסף עבורם כבר שולם.

שגריר ישראל המיועד בוושינגטון מייקל אורן אמר כי "אני משוכנע שנוכל להגיע להסכם בעתיד הקרוב, שיאפשר לנו לשים את נושא ההתנחלויות בצד ולהתקדם לקראת נושאים מהותיים יותר בתהליך השלום". אורן הוסיף כי הוא לא יכול למסור פרטים לגבי ההסכם עם וושינגטון.

לדבריו, רעיונות יצירתיים הוצגו על ידי שני הצדדים בניסיון לצמצם את חילוקי הדעות. "ישראל היא מדינת חוק, ולאזרחי ישראל יש זכויות תחת החוק. אם אדם רכש בית, אם הוא הוציא חוזה על בית, אם יש תאגיד שמעורב בהליך הבניה, לממשלת ישראל אין זכות חוקית לעצור אותם. אם היא תנסה, הם יעתרו לבית המשפט העליון, ולהערכתי, בית המשפט יפסוק לטובתם". גורמים בוושינגטון סרבו להגיב לדברים שאמר גורם בכיר, לפיהם חלקים בממשל תומכים בעמדת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully