וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מגיב לנאום נתניהו: די להתנחלויות

רויטרס וניר יהב

16.6.2009 / 7:37

נשיא ארה"ב לא התרגש מנאום נתניהו בו הכריז כי הוא מוכן להכיר במדינה פלסטינית. אובמה חזר על דרישתו להפסיק הבנייה בהתנחלויות

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה (שלישי) לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר כי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בבר אילן שלשום, היווה "תזוזה חיובית". לדבריו, "קיימת אפשרות ממשית לחידוש מגעים רציניים בין ישראל לפלסטינים". אובמה שב והדגיש כי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ועל הפלסטינים להפסיק את מעשי האלימות כנגד ישראל.

אתמול נתן ראש הממשלה נתניהו ראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, במסגרתו חזר על דברי נאומו, לפיהם הוא יהיה מוכן להכיר במדינה פלסטינית. לדבריו, "החזון שלי הוא של שתי מדינות החיות זו לצד זו בהרמוניה, לא בטינה". בנושא ההתנחלויות אמר נתניהו: "אני חושב שהבהרתי שלא אבנה התנחלויות חדשות". הוא הוסיף כי הוא מקווה להגיע להבנה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בנוגע להרחבת התנחלויות קיימות. "שוחחתי על כך בביקורי בוושינגטון. אני חושב שאובמה ואני הגענו להבנה משותפת בנושא".

נשיא מצרים חוסני מובארק הגיב אתמול באופן רשמי לנאומו של נתניהו, ואמר כי "דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכיר בישראל כמדינה יהודית מסבכת את העניינים ופוגעת באפשרות לשלום". לדבריו, "שום גורם במצרים או מחוצה לה לא ייענה לדרישה זו". גם ברשות הפלסטינית הביעו אתמול אכזבה קשה מנאומו של נתניהו. בכיר הרשות יאסר עבד רבה אמר לוואלה! חדשות כי נתניהו לא הציג בנאומו שום התקדמות, אפילו בסנטימטר. "נתניהו הציב בנאומו מכשולים שמטרתם להרוויח זמן וכדי לא לאפשר דיון רציני פוליטי בנוגע למפת הדרכים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully