וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר בכנסת: "נאום נתניהו רצוף מכשולים"

נשיא ארה"ב לשעבר שביקר בוועדת החוץ והביטחון אמר, כי נתניהו מתעקש על הרחבת התנחלויות. על שליט: "אעביר לחמאס מכתב מהוריו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

"שמעתי את הנאום של בנימין נתניהו. לדעתי נתניהו העלה בנאום מכשולים רבים לשלום שלא העלו ראשי ממשלות לפניו. נתניהו מתעקש על הרחבת התנחלויות, דרש שהפלסטינים יכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית, למרות שכ-20% מאזרחי ישראל אינם יהודים". כך אמר היום (שני) נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, שנכח בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בהתייחסו לחילוקי הדעות בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לנתניהו אמר קרטר כי "למרות ההבדלים, אני רוצה לציין שבשעתו היו ביני לבין מנחם בגין הבדלים הרבה יותר משמעותיים אבל בסופו של דבר הגענו להסכמות שהובילו לשלום עם מצרים". קרטר אמר ציין, כי "אם יהיה הסדר קבע, הוא יהיה דומה למתווה של הסכמי ז'נבה, שפירושו הוא כי ייתכן שמחצית מהמתנחלים יישארו במקומם".

קרטר יבקר מחר ברצועת עזה וייפגש עם נציגים של החמאס. במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הכנסת ראובן רבלין הוא אמר: "אנסה להעביר לחמאס מכתב לגלעד שליט שמסרו לי הוריו. אני מקווה שאנשי החמאס יעבירו את המכתב ליעדו".

לא שלום עכשיו

יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר בפגישה כי "לב הסכסוך באזורנו אינו טריטוריאלי מקומי, אלא כלל יהודי-ערבי. בישראל אין הסכמה על נוסחת 'שתי המדינות', ולא נוכל להרשות בשום פנים הקמת מדינה שכנה שתהווה איום ממשי על קיומנו".

ריבלין הביע הערכה למאמציו של קרטר להשיג הסכמה באזור ואמר: "חזרנו לכאן במאתיים השנים האחרונות כדי להישאר. ערב הקמת המדינה לא חלמנו שנגיע לאוכלוסיה של שבעה מיליון. איננו רוצים לשלוט באף אוכלוסיה אחרת, אך אנחנו נלחמים כדי להגן על עצמנו. אנחנו רוצים לקדם שלום ממשי ולא שלום לטווח הקצר, 'שלום עכשיו', שעלול להיות אשליה."

יו"ר הכנסת העלה באוזני קרטר את סוגיית שליט, שקרטר מעורב בה במאמצי התיווך שלו מול חמאס, ומתח ביקורת על כך שחמאס אפילו אינו מאפשר לאיש ביקור אצל שליט. לתהייתו של קרטר מדוע אין ביקורים בכלא הישראלי של אמהות לאסירים מעזה, השיב ריבלין כי "אין כל מקום להשוואה. אלו הם טרוריסטים מסוכנים שנעצרו באופן חוקי לאחר שביצעו או ניסו לבצע מעשי טרור ברחובותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully