וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של הקבלן שמשון פריצקר; ירצה 20 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מס

עמית בן-ארויה

1.6.2009 / 14:04

פריצקר לא העביר לפקיד השומה את המסים שנוכו במקור מהמשכורות לעובדים ולא הגיש במועד את דו"חות החברה



בית המשפט המחוזי בחיפה דחה באחרונה את ערעורם של שמשון פריצקר, לשעבר יו"ר ארגון הקבלנים בחיפה, וחברות שבבעלותו, בנוגע לעבירות מס. לפיכך, ירצה פריצקר את העונש שנקבע לו בבית משפט השלום: 20 חודשי מאסר בפועל, שנה על תנאי וקנס של 120 אלף שקל.



אחת החברות של פריצקר עסקה במיזם להקמת 50 יחידות דיור בשכונת נווה עוז בפתח תקוה בליווי של הבנק הבינלאומי. הבנק העמיד אשראי כנגד שעבוד הקרקע עליה הוקם המיזם. בשנת 2000 נקלעה החברה לקשיים כספיים, אשר הובילו לפירוקה בשנת 2003.



הפליליות באה לידי ביטוי בכך שפריצקר לא העביר לפקיד השומה במועד את המסים שנוכו במקור מהמשכורות לעובדים או לקבלני משנה. בנוסף, לא הגיש פריצקר במועד את דו"חות החברה לשנת 2001 ואת הדו"חות על הכנסותיו לשנים 2002-2003.



בערעור טען פריצקר כי הבנק היה זה שסירב לאשר את תשלומי הניכויים ולא היתה לו שליטה על הכספים. כמו כן טען כי הענישה חורגת מהמקובל. טענות אלה נדחו אחת לאחת על ידי השופטים רון שפירא, אלכס קיסרי ועודד גרשון. "ההימנעות מנקיטה בהליכים כנגד הבנק היתה תוצאה של החלטה ששקל פריצקר, ולא מצב אליו נקלע בלא שתהיה לו שליטה בו", נכתב בהחלטה. "הדעת נותנת שאם היתה החברה נוקטת בשלב מוקדם בהליך משפטי נגד הבנק, אפשר שהתוצאה היתה שהבנק היה משלם את המגיע מהחברה בתור תשלומי מס".



המדינה יוצגה ע"י עו"ד יבגניה קומרניצקי, מהלשכה המשפטית מחוז צפון של רשות המסים בישראל. (ע"פ 6733-12-08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully