וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תופעת ההשתמטות מהווה איום קיומי"

יהושע בריינר

1.6.2009 / 12:44

האלוף במיל' אלעזר שטרן דיבר בטקס החתימה על אמנה לשיוויון בנטל השירות הצבאי. "לא יכול להיות שיש שמי שמקבל החלטות ולא משרת"

האלוף במיל' אלעזר שטרן נשא היום (שני) דברים בטקס מעמד על חתימת האמנה החברתית הקוראת לשיוויון בנטל השירות הצבאי. "אני לא רוצה להיכנס לויכוח עם שר המשפטים מה איום חמור יותר, האירני או הגיור, אבל תופעת ההשתמטות הוא אחד האיומים הקיומיים שיש עלינו כאן. במצב של ישראל כיום, אם לא תהיה כאן סוג של ערבות הדדית ואיכפתיות בתוכנו, האיום הזה רק ייגדל".

"אנחנו אומה שבה הממשלה והחברה מקבלים החלטות של חיים ומוות כל יום. במצב הנוכחי של החברה, לא יכול להיות שיש מי שמקבל את ההחלטות הללו, כולל מי שמצביע, על חיים ומוות של אחרים, אבל לא על עצמו. זו בעיה מוסרית ודמוקרטית", אמר שטרן. את האמנה יזמו 20 ארגונים כשהכוונה היא להגיש את האמנה חתומה לראש הממשלה, לנשיא המדינה וליו"ר לקראת הדיון על חוק טל שייערך בשבוע הבא בבג"ץ.

שטרן קרא במרומז להחרים חברות המפרסמות בעזרת ידוענים שהשתמטטו מגיוס. "אני לא שותה מי עדן ולא קונה בפוקס, מאז שבחרו במשתמטת כתמצית הכל. אמרתי את זה גם לראשי החברות, שהתפקיד שלנו הוא לא לקבוע מה הנוער אוהב, אלא מה הנוער יאהב". שטרן הדגיש שהוא אינו קורא לאסור זכות הצבעה למי שמשתמט, אך שיש בעניין בעיה מוסרית.

במסגרת ההכנות לקראת הדיון בבג"ץ צפויים הארגונים, ובהם הפורום לשיוויון בנטל, להקים בהמשך השבוע מאהל מחאה בגן הורדים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully