וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לליברמן: חוק הנאמנות לא עבר בממשלה

31.5.2009 / 14:18

שרי ישראל ביתנו היו היחידים שתמכו בהצעת החוק הדורשת כי כדי לזכות באזרחות ישראלית, על המבקש להצהיר אמונים למדינת ישראל

ועדת השרים לענייני חקיקה הסירה היום (ראשון) מסדר יומה את הצעת חוק הנאמנות של ח"כ דוד רותם. רק שרי ישראל ביתנו הצביעו בעד הצעת החוק, בעוד ששאר השרים התנגדו. הצעת החוק של ח"כ רותם, המשמש גם כיו"ר ועדת חוקה ומשפט, קובעת כי תנאי לקבלת אזרחות או תעודת זהות ראשונה יהיה הצהרת אמונים למדינה והתחייבות לשרת בצבא על פי דרישות הצבא.

הצהרת האמונים, לפי הצעת החוק, אמורה להיות בנוסח הבא: "אני מתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לסמליה ולערכיה, ולשרת את המדינה, ככל שאדרש לכך, בשירות צבאי, כמשמעותו בחוק שירות ביטחון התשמ"ו – 1986 או בשירות חלופי, כפי שייקבע בחוק".

עוד קובעת ההצעה כי שר הפנים יהיה רשאי לבטל אזרחות של אדם שלא שירת בצבא או בשירות חלופי. "סיעת ישראל ביתנו התחייבה לפעול לאיחוד המתבקש בין אזרחות לנאמנות", הסביר רותם. "חוק זה הוא אחד השלבים בדרך להתניית קבלת האזרחות בהצהרה על נאמנות ובהתחייבות לשירות צבאי או אזרחי".

מזכיר הממשלה צבי האוזר אמר בתגובה לדחיית הצעת החוק, כי כבר בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו סוכם שתורחב מסגרת שלילית האזרחות בחוק הקיים ולא יובא לאישור הממשלה חוק הנאמנות. השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן אמר בתגובה: "אני מקווה שהצעות כאלו לא יחזרו לממשלה הזו ולשום ממשלה אחרת ושהשפיות תחזור להיות מרכיב בניהול המורכב של מדינת ישראל".

לפני כשבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) המטילה עונש מאסר על מי שיציין בישראל את יום הנכבה. ההצעה קובעת עונש של עד שלוש שנות מאסר לעובר על החוק. בהמשך השבוע אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית יהודי), שקבעה כי מי שיפרסם קריאה לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דינו יהיה שנת מאסר .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully