וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: "תבוסת הטליבן קרבה"

טלי גולדשטין

31.5.2009 / 9:57

שר ההגנה הפקיסטני הודיע כי המתקפה נגד לוחמי הטליבן תסתיים בימים הקרובים בהצלחה. "אין חשש הגרעין ייפול לידיהם"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המבצע הנרחב בו החלו רשויות פקיסטן נגד מורדי ארגון הטליבן בשבועות האחרונים צפוי להסתיים בימים הקרובים, כך הודיע הבוקר (ראשון) שר ההגנה של פקיסטן. סייד אתאר עלי אמר את הדברים במהלך פסגה של מדינות אסיה בסינגפור, הנערכת בימים אלו. לדבריו, חלק הארי של המבצע נמצא כבר מאחורינו. הוא הוסיף כי "אין חשש השליטה על מתקני הגרעין במדינה תיפול לידיים הלא נכונות". לדבריו, "מדינות ידידותיות מסייעות לנו לשפר את ההגנה על מתקני הגרעין".

הצבא הפקיסטני אמר כי ירדוף את המורדים בכל מחיר, לאחר שהצליח להשתלט מחדש על העיר מינגורה, העיר הגדולה בעמק סוואט, עליו השתלט הטליבן. בתוך כך, לפחות 40 חמושים מארגון הטליבן נהרגו הלילה במתקפה של הצבא סמוך לגבול עם אפגניסטן.

הצבא הפקיסטני פתח לפני כחודש במבצע נרחב אחר הטליבן, המשתלט על אזורים שלמים בצפון-מערב המדינה ומציב אולטימטומים לממשלה ליישם את החוק האיסלמי באותם אזורים. כ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מבתיהם בעקבות התחזקות הטליבן ופקיסטן עומדת על ספו של משבר הומניטרי.

האמריקאים תומכים

נפילת העיר מינגורה בידי הצבא מהווה ציון דרך משמעותי בעבורו במהלך המתקפה מאחר שהשליטה בעיר מרחיקה את לוחמי הטליבן מהבירה איסלמבאד. הלחימה בין הצבא לטליבן פרצה לאחר שהסכם השלום שנחתם עם הממשלה קרס, כשהטליבן ניסה להשתלט על אזורים שמחוץ לאלו שעליהם הוסכם. המתקפה בעמק סוואט נחשבת לחשובה ביותר של הצבא במלחמתו בטליבן. ניצחון עשוי לגרור תמיכה ציבורית רחבה יותר במאבק.

הממשל האמריקאי, התומך במתקפה, הזהיר את המורדים וקרא לפקיסטן ולאפגניסטן הסמוכה "מוקד המלחמה בטרור". בנאום שנשא נשיא ארצות הברית בסוף אפריל אמר ברק אובמה כי צבא פקיסטן החל להבין כי הטרור מבית ולא הודו הוא שמהווה את האיום הגדול ביותר על היציבות במדינה. במסיבת עיתונאים, אמר הנשיא כי הוא סמוך ובטוח לגבי אבטחתו של מלאי הנשק הגרעיני שבידי פקיסטן וכי הצבא מכיר את הסכנות הטמונות בנפילת הנשק לידיים עוינות.

היעד הבא של הצבא הפקיסטני הוא צ'ארבה, מעוז הטליבן המרוחק 32 קילומטרים מעמק סוואט. התושבים קיבלו עלונים המורים להם לעזוב את האזור לפני המתקפה. בתוך כך, הציבה ממשלת פקיסטן פרס כספי בסך 600 אלף דולרים על ראשו של מאולנה פאזלולה, מנהיג דתי קיצוני העומד, לטענת הצבא, בראש ההתקוממות בת השנתיים בעמק סוואט, שמטרתה לאכוף את חוק השריעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully