וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אובמה קצב זמן להידברות עם אירן"

פנחס וולף

25.5.2009 / 14:44

ראש הממשלה דיווח לסיעת הליכוד כי הגיע להבנות עם נשיא ארה"ב לגבי הגרעין האירני. על ההתנחלויות: "יש בינינו הבדלי גישות"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיווח היום (שני) לחברי סיעת הליכוד על ביקורו בארצות הברית. בישיבת הסיעה בכנסת אמר נתניהו, כי "בנסיעה הושגו הבנות חשובות, בראש ובראשונה בנושא האירני. הסכמנו שהיעד החשוב ביותר הוא למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. ברק אובמה קצב זמן עוד לפני סוף השנה, בו הוא יבחן אם ההידברות משיגה את יעדיה. מבחינתו כל האופציות פתוחות. הבהרתי שישראל שומרת לעצמה את הזכות להגנה עצמית".

נתניהו התייחס גם לפרסום על המימון האמריקאי לפיתוח מערכת החץ 3 ואמר, כי "קיבלנו סיוע של צרכים קונקרטיים למערכת הביטחון שחשוב להגנת ישראל". הוא הוסיף כי "ראינו עין בעין שהסכם אזורי הוא חשוב, משום שהוא יוצק יציבות ומגדיל את הסיכוי להצלחה של מאמצי השלום. נדרשים הישגים לא רק מישראל אלא גם תמורות מהפלסטינים וממדינות ערב. חלקם כבר בתחילת התהליך".

נתניהו הבהיר, כי "אלה ההבנות שהושגו עם האמריקאים. אין לנו שאיפה לשלוט בפלסטינים, אך אנו עומדים על הזכות להגן על עצמנו". הוא ציין כי "יש הבדלי גישות בנושא ההתנחלויות כמו שקורה לעיתים בין ידידים, ואני מקווה שנגשר עליהם. עלינו לעשות כך כדי שנוכל לצאת לתהליך שלום על מנת להשיג יעד של התפייסות כוללת".

נתניהו ציין גם כי הדגיש בכל שיחותיו בארה"ב "שישראל אינה כשאר המדינות. אנו עומדים תחת אתגרים ביטחוניים ששום מדינה לא עומדת תחת איומים כאלו". פרט לדיון בסיכום נסיעתו של נתניהו לארצות הברית, דנה סיעת הליכוד גם בנושא ההתיישבות בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully