וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נשלוט בגדה המערבית"

אופק עיני

24.5.2009 / 22:45

בכיר חמאס, ד"ר יונס אל-אסטל, הבהיר כי המשבר ממנו סובל הארגון בגדה הינו זמני בלבד וגידף את מנגנוני הביטחון "השומרים על ביטחון ישראל"

ד"ר יונס אל-אסטל, חבר המועצה המחוקקת מטעם חמאס ובכיר התנועה אמר היום (ראשון) כי "למרות שישנו משבר לחמאס בגדה המערבית, אנו יודעים שחמאס נמצאת בדרכה להשתלט על הגדה בזמן הקרוב", והבהיר כי "לולא השליטה המלאה של ישראל בגדה היו מפילים האזרחים הפלסטינים בגדה את מנגנוני הביטחון". אל-אסטל העיד כי חמאס מסרב לדון באופן ישיר עם "הכיבוש" כעת, אולם הם "נאלצים לדון עימם באמצעות מתווכים ערביים ואירופים".

בראיון המיוחד שהעניק לאתר המזוהה עם חמאס "פלסטין אל-יום" אמר אל-אסטל כי דבריו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי לפיהם ישראל בודקת את המועמדים למנגנוני הביטחון הפלסטיניים אינם חדשים, וכי הם נובעים מהפחד ומהחשש שמדיר שינה מעיניה של הישות הציונית, כי חמאס וההתנגדות הפלסטינית מסוגלת לחדור למנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית.

אל-אסטל הוסיף ואמר כי "הסכם אוסלו וכל מה שהרשות הסכימה עליו לאחר מכן נועדו לשמור על ביטחון הכיבוש", והבהיר כי "הציונים והאמריקאים לא מסתפקים במרדף שמנהלת הרשות אחר פעילי חמאס בגדה, ומפקחים על הפרוייקט הביטחוני בעצמם".

לפני כשלושה שבועות פירסמה בריטניה רשימה של 16 אנשים, המנועים מלהיכנס לתחומי המדינה בשל הפצת שנאה וטיפוח קיצוניות. יונס אל-אסטל, שכינה בעבר את היהודים "חזירים" ו"קופים", היה אחד מהחברים ברשימה הזו.

יש לציין כי מנגנוני הביטחון של הרשות פועלים מזה זמן רב כנגד תשתיות חמאס ברחבי הגדה המערבית, ומבצעים מעצרים כמעט יום-יומיים של פעילי חמאס, אותם מגדיר האירגון כ"מעצרים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully