וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הבהרתי לאובמה - ירושלים לא תחולק"

21.5.2009 / 18:25

רה"מ אמר בעצרת לציון יום ירושלים, כי "אמש חזרתי מביקור בוושינגטון והיה לי חשוב להשתתף בטקס זה ולומר את מה שאמרתי בארה"ב - ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בעצרת לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. "אמש חזרתי לכאן מביקור בארה"ב. היה לי חשוב לחזור ולהשתתף בטקס הזה ולומר כאן את הדברים שאמרתי בארה"ב – ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל. היא תמיד היתה שלנו ותמיד תהיה שלנו ולעולם לא תחזור להיות חלוקה וחצויה".

לדברי נתניהו, "רק תחת ריבונות ישראל בירושלים המאוחדת יובטח המשך חופש הפולחן והגישה של שלוש הדתות למקומות הקדושים, ורק כך ימשיכו לחיות בבטחה בירושלים בני כל הדתות".

"19 שנה ירושלים היתה עיר נצורה. ביוני 67' הדבר הזה השתנה לעד במקום הזה ובמקומות גבורה אחרים. אתם הלוחמים פתחתם את עניבת החנק, חיברתם את חלקי העיר יחדיו, אפשרתם לירושלים לחזור ולהתפתח כעיר חיה ותוססת", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף, כי "שחרור ירושלים והכותל היה החיבור העמוק לשורשי ההיסטוריה היהודית. הרגשנו אז שחלומם הדורות הוגשם. בכל שנות ההיסטוריה שלנו ירושלים לא היתה מרשימה כל כך ולא היה חופש פולחן לכל הדתות. הקשר שלנו לירושלים הוא בין אלפי שנים. לא ויתרנו מעולם על בבת עינינו ירושלים. והיום אנו ממשים כמיהה עתיקת יומין זו".

"גודלה של ירושלים אינו בגיאוגרפיה"

נשיא המדינה שמעון פרס אמר בטקס, כי "גודלה של ירושלים אינו בגיאוגרפיה שלה, אלא בהיסטוריה שלה". 42 שנים לאחר שעיר הבירה אוחדה, ציין הנשיא פרס כי "גיאוגרפית אין לירושלים ייחוד, אין בה נהר, אין לה שפת ים וההרים שסביב לה אינם נישאים. אבל אין עוד בעולם שיצרה שפע היסטורי כזה כמו ירושלים. גם היסטוריה רוחנית, גם היסטוריה מדינית".

פרס הוסיף בנאומו כי "ירושלים היתה ונותרה בירתה של ישראל. לישראל מעולם לא היתה בירה אחרת וירושלים מעולם לא היתה בירתו של עם אחר. סביב ירושלים התנהלו קרבות מרים יותר משהתנהלו סביב כל עיר אחרת בעולם. היא קסמה לשליטים שרצו לשלוט בה או ממנה, היא משכה עמים שניסו להכניעה לשרותם".

עוד אמר נשיא המדינה כי "הקרב על ירושלים היה היסטורי, לא פחות מצבאי. כאילו כל חייל שלנו נשא לא רק תחמושת אלא את החומש, את מורשתה של ישראל. הדם שנשפך בירושלים היה דמם של החיילים, אבל גם דמו של העם היהודי הזורם בעורקי קיומנו. כאן חודש ערכו של הר ציון ומציון שוב תצא תורה. אמונה. בטחון. שלום לקרוב ולרחוק כאחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully