וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אובמה? פונה מאחז לא חוקי בגדה

21.5.2009 / 12:42

כוחות של מג"ב והמשטרה פינו את המאחז מעוז אסתר וקרוואן בהתנחלות כוכב יעקב ליד רמאללה. המתנחלים: "מקריבים אותנו בשביל אובמה". שלום עכשיו: "ספין של הממשלה"

כוחות גדולים של משטרה ומג"ב פינו היום (חמישי) קרוואן בהתנחלות כוכב יעקב הסמוכה לרמאללה. פינוי הקרוואן התבצע לאחר שהוצא צו הריסה נגד המבנה. מוקדם יותר פינו כוחות הביטחון את המאחז מעוז אסתר הסמוך להתנחלות כוכב השחר ליד רמאללה. בתנועת "שלום עכשיו" לא התרשמו מהפינוי "פינוי המאחזון מעוז אסתר הוא לא יותר מתרגיל יח"צ ונועד לייצר ספין של פינוי מאחזים. פינוי שני אוהלים לא מאויישים איננו מהווה תחליף לטיפול משמעותי בנושא הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות ובמאחזים". ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה הגיע למאחז והודיע כי המקום ייבנה ויאחז מחדש.

לטענת המתנחלים, במקום נמצאים גם מספר דחפורים. למאחז הגיעו כעשרה מתנחלים והפינוי עובר ללא התנגדות. במקום מתגוררות ארבע משפחות ומספר בני נוער במבנים מאולתרים.

"שמענו אתמול את ברק אומר לראשי מועצת יש"ע שהוא מתכוון לפנות מאחזים, אבל לא חשבנו שזה יקרה כל כך מהר", אמר תושב המאחז, יונתן רחמים, לוואלה! חדשות. לדבריו, "העיתוי לא מקרי. נתניהו רוצה להקריב את מעוז אסתר בשביל לרצות את אובמה. מבחינתנו, נשוב למקום מיד לאחר שהכוחות ילכו".

שר הביטחון אהוד ברק נועד אתמול עם ראשי המתנחלים, כדי לדון בסוגיות הבנייה בשטחים. ברק קרא למתנחלים לעצור את הבנייה הבלתי חוקית ואת המשך הקמת המאחזים. לדבריו, אם הפינוי לא יהיה בהידברות, "נעשה זאת באכיפה מהירה ותקיפה".

הבנייה בשטחים היא אחד מסלעי המחלוקת בין ישראל לממשל האמריקאי והיתה אחד מנושאי הדיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה. אמש אמר בכיר בלשכת נתניהו כי הממשלה תמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות ובמזרח ירושלים.

השבוע הותקף במאחז קצין של המנהל האזרחי על ידי מספר בני נוער, לאחר שהגיע למקום על מנת לאמוד את הבנייה. במאחז הוקמו לאחרונה שלושה מבנים ארעיים נוספים.

מוועד מתיישבי בנימין נמסר בתגובה: "השיממון האידיאולוגי של מפלגת העבודה הפך לתמיכה נלהבת בהרס הזהות היהודית ובגירוש יהודים מנחלת אבותיהם".

(עדכון ראשון: 10:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully