וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: פינוי מאחזים - בהידברות או בתקיפות

יהושע בריינר ופנחס וולף

20.5.2009 / 13:38

שר הביטחון נועד עם ראשי המתנחלים וביקש להפסיק את הבנייה הבלתי חוקית בגדה. המתנחלים: "ברק הופך את שלטון נתניהו למגוחך"

שר הביטחון אהוד ברק נועד הבוקר (רביעי) בלשכתו בתל אביב עם ראשי המתנחלים, כדי לדון בסוגיות הבנייה בשטחים. בפגישה נכחו ראש מועצת יש"ע, דני דיין, מנכ"ל המועצה, פנחס ולרשטיין וכמה מראשי המועצות המקומיות בגדה. נוכחים בפגישה אמרו לוואלה! חדשות כי האווירה בפגישה הייתה חיובית.

במהלך הפגישה אמר ברק למתנחלים לעצור את הבנייה הבלתי חוקית ואת המשך הקמת המאחזים. ברק הגדיר את קיומם של המאחזים כ"מזיקים בזירה הבינלאומית ואף מחלישים את תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון", ולדבריו, אם הפינוי לא יהיה בהידברות, "נעשה זאת באכיפה מהירה ותקיפה".

ועד מתיישבי השומרון ובנימין מסר בתגובה לדברים כי" שוב מתברר שהימין מנצח בבחירות, אבל השמאל שולט במדינה. מפלגת העבודה הקיקיונית בראשות אהוד ברק, הופכת את שלטון נתניהו למגוחך. ברק מצפצף על החלטת הבוחר וממשיך ביישום מדיניות השמאל הקיצוני, שמטרתו למנוע מיהודים לגור בנחלת אבותיהם".

"מרגישים כמו אזרחים סוג ב'"

לאחר הפגישה אמר ראש מועצת גוש עציון, שאול גולדשטיין, כי "לצערנו אין לנו איפה לגור. העלינו בפני שר הביטחון תוכניות הסגורות במשרדו כבר שנים ונוגעות להתפתחות ישובים במסגרת הגידול הטבעי. אנו מרגישים היום כמו אזרחים סוג ב', שלא מאפשרים לנו שום אפשרות לבנות בתוך הישובים כשמנגד הערבים ממשיכים בבנייה בלתי חוקית אל מול העיניים של מערכת הביטחון".

דני דיין אמר בתום הפגישה כי "הצגנו לשר הביטחון את התוצאות החמורות של מדיניות הקפאת הבנייה ולצערנו נוכחנו כי הוא מוזן מדיסאינפורמציה של ארגוני השמאל. במצב הנוכחי של הקפאת הבנייה צפוי להיווצר מצב בו מאות זוגות יצטרכו לנדוד מיהודה ושומורון". עוד הדגיש דיין שעמיתיו הודיעו לברק, כי בעת מצב של הקפאת הבנייה אין להם "רצון או אפשרות לדון בעניין המאחזים הבלתי חוקיים".

ברק אמר בתגובה לדברים כי הוא "מקבל נתונים אחרים", וכי בכוונתו לבדוק האם ניתן להפשיר את הבנייה במקומות בהם היא מוקפאת מסיבות "בירוקרטיות ולא פוליטיות". דיין הביע בתום הפגישה את תקוותו כי שר הביטחון, ביחד עם הממשלה החדשה, יקדם את נושא הבנייה בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully