וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: "מנהיג הנמרים הטמילים נהרג"

עידן דורנר

18.5.2009 / 11:35

הצבא הודיע כי כוחותיו השתלטו על כל האי, לראשונה מאז 1983. לטענת גורם בצבא, מנהיג ומייסד ארגון המורדים נהרג כשניסה להימלט

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

צבא סרי לנקה הודיע היום (שני) כי כוחותיו הצליחו להשתלט על כל חלקי האי, לראשונה מאז פרצו הקרבות עם בני המיעוט הטמילי בשנת 1983. לטענת הצבא, בקרב האחרון נפל המעוז האחרון של ארגון הנמרים הטמילים ונהרגו 250 מורדים.

גורם בצבא מסר כי גופתו של מנהיג ומייסד הנמרים הטמילים ולופילאי פרבקראן חולצה היום מאמבולנס שבו פגע כוח של צבא סרי לנקה, בשעה שיצא מתחומי הלחימה בצפון המדינה. "אנחנו מאשרים את הפרטים. הוא נהרג כשניסה להימלט באמבולנס עם עלות השחר. אנחנו ממתינים להודעה הרשמית של הנשיא". המקור הצבאי ביקש להישאר בעילום שם. עדיין אין אישור רשמי של הצבא. בעבר נשבע פרבקראן כי לעולם לא ייתפס חי. הטלוויזיה הממלכתית שידרה צילומים של גופת בנו של פרבקראן, צ'ארלס אנתוני, הנחשב יורשו.

אתמול דחתה הממשלה את הודעת ארגון הנמרים הטמילים, הנאבק להקמת מדינה עצמאית למיעוט הטמילי בסרי לנקה, על הפסקת אש חד-צדדית. לפני כניעתם שיגר הארגון גל פיגועי התאבדות בניסיון נואש לגרום לאבידות לכוחות שעמדו להכניע אותו. באתר האינטרנט של הנמרים פורסמה הצהרה של הממונה על היחסים הבינלאומיים של הארגון בה נאמר: "הקרב הזה הגיע לקיצו המר. נותרה לנו ברירה אחת – להפסיק לתת תירוץ לאויב להרוג את אנשינו. החלטנו להניח את נשקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully