וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר רבע מאה: הנמרים הטמילים נכנעו

עידן דורנר

17.5.2009 / 15:23

הארגון הנאבק להקמת מדינה עצמאית למיעוט הטמילי בסרי לנקה, הכריז על הפסקת אש חד-צדדית. הממשלה סירבה לשתף פעולה

(צילום: רויטרס)

ארגון הנמרים הטמילים, הנאבק להקמת מדינה עצמאית למיעוט הטמילי בסרי לנקה, הודיע היום (ראשון) על הפסקת אש חד-צדדית במלחמה נגד הצבא. זאת, לאחר שהמורדים ספגו תבוסה במלחמתם בת 26 השנים, לא לפני ששיגרו גל פיגועי התאבדות בניסיון נואש לגרום לאבידות לכוחות שעמדו להכניע אותם.

הצבא השתלט על כל רצעות החוף לראשונה מאז פרצו הקרבות בשנת 1983. בכך נחסמו כל דרכי המילוט של המורדים. תוך פחות משלוש שנים הצבא השתלט על 15 אלף קמ"ר שהיו בשליטת הנמרים. לאחרונה דחתה הממשלה קריאות להפסקות אש שהוצעו כדי להגן על חיי האזרחים.

הנשיא מהינדה רג'אפקסה הכריז כבר אתמול ניצחון על הנמרים, למרות שהקרבות עדיין נמשכו בצפון מזרח המדינה, והצבא דיווח כי הוא משחרר את המעוז האחרון של הארגון בו היו כלואים אזרחים. היום בצהרים הודיע הצבא כי כל האזרחים שנקלעו לאזורי הלחימה שוחררו.

בתוך כך, דחתה היום ממשלת סרי לנקה את קריאת המורדים הטמילים להפסקת אש חד צדדית. כך עולה מדיווח רשת BBC. בהצהרתה טענה הממשלה כי אין היא רואה הצדקה להפסיק את המתקפה הצבאית נגד המורדים.

גורלו של מנהיג ומייסד הנמרים הטמילים ולופילאי פרבקראן עדיין לא ידוע. מקורות בצבא טוענים כי גופתו נמצאה וכי היא נבדקת על מנת לאשר את הדיווח רשמית. בעבר הוא נשבע כי לעולם לא ייתפס חי. הארגון, שמאמין בהתאבדות לפני כניעה, סירב להראות סימני כניעה. מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בחזית הלחימה, וכ-70 נוספים נורו למוות כשניסו להימלט.

באתר האינטרנט של הנמרים פורסמה הצהרה של הממונה על היחסים הבינלאומיים של הארגון בה נאמר: "הקרב הזה הגיע לקיצו המר. נותרה לנו ברירה אחת – להפסיק לתת תירוץ לאויב להרוג את אנשינו. החלטנו להניח את נשקנו". הצבא עדיין לא הגיב לדברים. לפי דיווחים במדינה, 3,000 מורדים נהרגו וכ-25 אלף נפצעו ב-24 השעות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully