וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפני ביקור נתניהו: נושיט יד לאירן

רה"מ ייפגש מחר עם הנשיא האמריקאי, שהצהיר בראיון: "אני לא מסיר שום אופציה מהשולחן בנוגע לאירן. אנחנו רוצים להציע להם הזדמנות ליישר קו עם הנורמות הבינלאומיות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (ראשון) בארצות הברית, לקראת פגישת הפסגה שיקיים מחר עם הנשיא ברק אובמה בבית הלבן. במוקד הפגישה צפויים השניים לדון בסוגיית הגרעין האירני ובתהליך המדיני מול הפלסטינים. בניסיון לרכך את חילוקי הדעות בין המנהיגים יציע נתניהו להקים צוותי עבודה משותפים לגיבוש אסטרטגיה מתואמת בשני הנושאים.

לקראת הגעת נתניהו העניק אובמה ראיון לשבועון האמריקאי "ניוזוויק", בו התייחס לדיאלוג עם אירן. "אנחנו רוצים להציע לאירן הזדמנות ליישר קו עם הנורמות הבינלאומיות והחוקים הבינלאומיים", אמר אובמה. "בסופו של דבר, זה יהיה טוב לעם האירני. אנחנו מתכוונים להושיט להם יד ולנסות לשנות את דפוס ההתנהגות ב-30 השנה האחרונות, שלא הביא לתוצאות באזור".

עם זאת, אובמה הדגיש כי אינו תמים לגבי תוצאות המגעים עם המדינה האיסלמית. "האם זה יעבוד? אני לא יודע, ואני יכול להבטיח שאיני תמים לגבי הקשיים של תהליך מסוג זה. אם זה לא יעבוד, העובדה שניסינו תחזק את העמדה שלנו בגיוס הקהילה הבינלאומית ואירן תבודד את עצמה". הנשיא גם הבהיר, כי אינו מסיר "אופציות מהשולחן כשזה נוגע לביטחון ארצות הברית".

אובמה גם התייחס לחששות של ישראל ביחס לאירן. "אני מבין בצורה ברורה מאוד שישראל רואה באירן איום קיומי, ובהתחשב במספר הצהרות של הנשיא אחמדינג'ד, אפשר להבין למה". הוא הוסיף, כי אין זה תפקידו "לקבוע לישראלים מהם צרכי הביטחון שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully