וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לאסור על ציון יום הנכבה

פנחס וולף ויהושע בריינר

15.5.2009 / 12:26

ה14 במאי, יום הכרזת המדינה, מצוין על ידי הפלסטינים כיום אסון. ח"כ מילר: "המתאבל על הקמת ישראל מוזמן לעשות זאת בעזה"

ייאסר קיום אירועים והפגנות המציינים את הנכבה - זו הצעת החוק אותה מתכוון להגיש ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הבא. יום הנכבה מצוין כיום אבל וזיכרון על ידי הפלסטינים מדי שנה ב- 15 במאי, יום לאחר הכרזת העצמאות (על פי התאריך הלועזי). לפי הצעת החוק, ייאסר לציין באירועים ובפעילות ציבורית את הקמתה של מדינת ישראל כמועד של צער וחורבן. ההצעה קובעת עונש של עד שלוש שנות מאסר לעובר על החוק.

לדברי מילר, "לא די שבזמן המבצע בעזה נאלצנו להתמודד עם קריאות תמיכה בחמאס, בשנים האחרונות אנו גם עדים להתגברות האירועים האלימים וההתפרעויות במסגרת עצרות הנכבה השנתיות". מילר אמר כי "ההצעה באה לעצור את תיאטרון האבסורד בו מדי שנה נערך מופע דה לגיטימציה לזכותה הטבעית של מדינת ישראל להתקיים בשלום ובביטחון בארץ ישראל. כל המעוניין לתמוך באויב ולהתאבל על הקמתה של מדינת ישראל מוזמן לעשות זאת בעזה השכנה ולהפסיק ליהנות מחסותה של המדינה שאינו מכיר בה".

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה הגיב על הצעת החוק ואמר כי אינו מתרגש ממנה. "נמשיך לעשות מה שצריך לעשות. חוקים בכל מדינה מעצבים את העתיד, אבל החוק הזה, כמו חוקים דומים, מנסה לשכתב את ההיסטוריה מחדש. הזכרת הנכבה אצלנו היא לא נגד קיומה של מדינת ישראל, אלא מדגישה שהחלק השני בפתרון הסכסוך עדיין לא תם, וזה מביא אסון על עם שלם".

הבוקר פינתה המשטרה כ-30 פעילי שמאל שהגיעו אל אזור המאחז חזון דוד שבחברון, במסגרת אירועי יום הנכבה. למקום הגיעו מספר מתנחלים שקראו לעברם קריאות גנאי, אולם לא נרשמו עימותים אלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully