וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה: "התרענו שזה צומת דמים"

איילה חננאל

14.5.2009 / 18:28

למרות התרעות כי צומת קבר בנימין, שגבה היום את חייהם של 6, הוא מסוכן, לא הוצב במקום רמזור. לאחר התאונה הוצא צו לסגירת הצומת. מע"צ: "לא הוצב רמזור כי במקום התגלו קברים"

זק"א

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

ראש אגף תנועה במרחב השרון רפ"ק סיגל בר צבי הוציאה לצומת קבר בנימין בכביש 55 צו סגירה. זאת בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרגו שישה בני אדם, בהם שלושה ילדים. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שהמשטרה מוציאה צו סגירה לעורק תחבורה ראשי בישראל.

בכירים באגף התנועה הארצי במשטרה הודיעו כי בכוונתם לזמן לחקירה את אנשי מע"צ מאחר והתריעו בעבר כי "מדובר בצומת מסוכן ובכביש דמים, ובמקום נחוצה הצבתו של רמזור ותיקון כוללני של התשתית. ידוע לנו כי הצומת נמצא בראש רשימת מוקדי הסיכון של מע"צ ברחבי הארץ וכי תוכניות להצבת רמזור ולתיקון התשתית כבר הוכנו, אך נדחו פעם אחר פעם".

"אין כוונה לחקור את אנשי מע"צ"

דובר אגף התנועה במשטרה הכחיש עם זאת את הפרסום לפיו אנשי מע"צ ייחקרו והודיע כי אין כל כוונה לחקור אנשי מע"צ, משום שהתאונה לא נגרמה עקב בעיות תשתית בצומת, אלא בשל אי ציות לתמרור עצור.

החברה הלאומית לדרכים פרסמה תגובה לתאונה, לפיה "לפני כארבע שנים, בוצעה הרחבת כביש 55, שתוכננה להמשך עד לצומת קבר בנימין, כולל רימזורו. בעקבות גילוי קברים והתנגדות של גורמי דת, (מוסלמים ויהודים), נאלצה החברה לעצור את העבודות בלא שתשלים את התקנת הרמזור בצומת. התקנת הרמזור בצומת עתידה לצאת לביצוע בשבועות הקרובים, במסגרת טיפול במוקדי הסיכון".

יכול להיות שהתאונה היתה נמנעת, אם במקום היה מוצב רמזור. במשך שנים גבה הצומת את חייהם של עשרות בני אדם והמשטרה ותושבי כפר סבא שלחו אין ספור פניות בבקשה להתקין רמזור במקום. אלא שבשל בעיות בירוקרטיות בנוגע לתחום המוניציפאלי בו שוכנת הצומת, גולגלה האחריות ובינתיים הצומת נשארה ללא רמזור.

מפקד מרחב שרון תנ"צ קובי כהן אמר לוואלה! חדשות כי "האחריות הינה של מע"צ ולאורך השנים נעשו פניות רבות למע"צ על בעייתיות הצומת והצורך בשיפור כוללני של הצומת, עקב המניין הרב של תאונות הדרכים הקטלניות שמתרחשות בו".

בעקרון, עיריית כפר סבא שהיא המועצה הקרובה ביותר לצומת ואמורה לשאת אחריות להתקנת הרמזור, אולם בעירייה טוענים שהאחריות לצומת אינה בשטחה המוניציפאלי וכי היא נמצאת באחריות מע"צ. בינתיים הצומת נותר ללא רמזור. גם באגף התנועה של המשטרה וגם התושבים פנו פעמים רבות למע"צ בבקשה כי יתקינו רמזור במקום אך אלו כאמור גלגלו את האחריות.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי רכב הסעות מסחרי שהגיע לצומת קבר בנימין בכביש 55, פנה שמאלה כשמשאית סמיטריילר שהגיע מנגד פגעה בו בעוצמה ומחצה אותו. כתוצאה מכך, נהרגו שתי נשים וארבעה ילדים ושני ילדים נוספים נפצעו קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully