וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כופר באופן מוחלט בכל ההאשמות נגדי"

עדי שמחוביץ

14.5.2009 / 9:11

בפתח משפטו הודיע הנשיא לשעבר כי הוא כופר באישום. עורך דינו ביקש ארכה של 30 יום כדי להגיש תגובה מפורטת לכתב האישום. השופט: "אין לי כוונה למרוח את המשפט הזה"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

צילום וידאו: נעם כהן. צילום סטילס: ניר לנדאו. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"עמדת ההגנה היא כפירה מוחלטת בכל האישומים נגד קצב". כך הודיע הבוקר (חמישי) סנגורו של משה קצב עו"ד ציון אמיר בפתח משפטו של קצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב.עו"ד אמיר ביקש מבית המשפט ארכה של 30 יום כדי להגיש תגובה מפורטת לכתב האישום. לדברי אמיר, בשל ריבוי חומרי החקירה אין באפשרות ההגנה להציג תשובה מפורטת לאישומים היום.

השופט ג'ורג' קרא, העומד בראש הרכב השופטים, אמר: "אין לי כוונה למרוח את המשפט הזה". קרא הודיע כי שלב ההוכחות במשפט יחל באחד בספטמבר והדיונים יערכו במשך ארבעה ימים בשבוע, בימים ראשון, שני, שלישי וחמישי. עורכי דינו של קצב מחו לאחר הדיון על לוח הזמנים הצפוף. עו"ד אברהם לביא אמר: "זה נראה כמעט כמשימה בלתי אפשרית. אנו מתכוונים לשקול את צעדנו". עו"ד ציון אמיר: "יש לנו עניין לקיים את הדיון במהירות רבה, אבל צדק מהיר צריך להיעשות בקצב שאפשר לעמוד בו. ארבעה ימים בשבוע זה קשה".

עו"ד אמיר הציג לבית המשפט טענה מקדמית לפיה יש לערוך לקצב שימוע נוסף, מכיוון שלא נערך לו שימוע לאחר שהוגש כתב אישום מתוקן בעניינו.

דקות לפני פתיחת משפטו אמר קצב לעיתונאים הרבים שהגיעו לבית המשפט: "אני נאבק על חפותי. אני יוצא היום למסע ארוך וקשה ואני אשאר בסופו זכאי". קצב סירב לענות לשאלות הכתבים ואף התעמת עם כתב ערוץ 2 גיא פלג. מחוץ לאולם מפגינות עשרות נציגות של ארגוני הנשים בארץ.

"יש אפשרויות משמעותיות ביותר לזיכוי", אמר הבוקר עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של קצב. בראיון לגלי צה"ל קבל פלדמן על הסיקור התקשורתי של הפרשה ואמר כי "הוצתה כאן מדורת הבלים" וכי "קצב נכנס לצומת בוער של ליבוי יצרים". פלדמן ציין כי לא ניסה למנוע מקצב לדבר לאמצעי התקשורת עם כניסתו למשפט. בהתייחסו לדחיית הסדר הטיעון על ידי קצב, אמר פלדמן: "הוא במודע ובעיניים פקוחות החליט לחזור בו. במרחב שלי הוא עשה טעות, במרחב שלו זו החלטה שלו".

"ניצל מעמדו לקיים מגעים מיניים"

קצב מואשם בשורה של עבירות מין שביצע לכאורה בארבע עובדות ממשרדו. אחד האישומים אף מייחס לקצב עבירת אונס. הנשיא לשעבר יישב על ספסל הנאשמים כמעט שלוש שנים לאחר חשיפת הפרשה. הפרקליטות הגישה לפני כחודשיים כתב אישום נגד קצב בגין אינוס, מעשה מגונה, הטרדה מינית, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום נגד קצב עולה, כי קצב ניצל לרעה את מעמדו כדי לקיים "מגעים באופן מיני עם עובדות הכפופות לו". לפי כתב האישום, קצב נהג להחמיא לעובדות תחתיו על הופעתן החיצונית וניסה ליזום עמן מגע פיזי, גם אם הדבר היה בניגוד לרצונן.

בנוגע לא' ממשרד התיירות, צוין בכתב האישום, כי זמן קצר לאחר תחילת עבודתה, החל קצב להטריד אותה מינית ואף ניסה לפתח עמה שיחות בנושאי מין. קצב ביקש בין היתר מא' לפתוח כפתור בחולצתה ולהגיע לעבודה לבושה בחצאית במקום במכנסיים. עוד נאמר, כי קצב נהג ללטף, לחבק ולנשק את א' כאשר עמדה לצדו. בחלק מהפעמים ביקש קצב מא' לעמוד לצדו בסמוך לספרייה, כדי שאם יבחינו במעשיהם, הם יוכלו להעמיד פנים שהם מחפשים ספר.

בכתב האישום גם צוין כי א' הסתייגה מיוזמותיו המיניות של קצב וניסתה להתחמק ממנו. עוד צוין כי קצב היה מודע היטב להסתייגותה של א' ממעשיו נגדה, גם אם היא ביטאה זאת במתינות בשל "יראת הכבוד שרחשה לקצב".

פרשת קצב התפוצצה בחודש אוגוסט 2006, לאחר שפורסם כי קצב קיים פגישה עם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בה התלונן בפניו על ניסיון של עובדת לשעבר במשרד הנשיא לסחוט אותו באמצעות תלונה על הטרדה מינית. בעקבות חקירה שנפתחה בעניין, החלו להגיע עדויות של נשים נוספות הטוענות כי קצב הטריד אותן מינית במהלך כהונתו בתפקידים ציבוריים אחרים כחבר כנסת וכשר התיירות.

לאחר חקירה ממושכת, הודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע נגד קצב. כתב האישום החמור כלל גם עבירה של של אינוס. בעקבות השימוע, נחתם הסדר טיעון עם קצב וכתב האישום צומצם. על פי הסדר הטיעון, קצב היה אמור להודות בעבירות של מעשה מגונה שלא בהסכמה עקב הפעלת לחץ, הטרדה מינית והטרדת עד. במסגרת הסדר הטיעון היה אמור קצב לשאת בעונש של מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות, אך לאחר מכן הוא חזר בו מהסדר הטיעון והחליט להילחם על חפותו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully