וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד נגד התקציב: ש"ס ואהרונוביץ' יתנגדו

12.5.2009 / 14:52

זמן קצר לפני פתיחת ישיבת הממשלה, הודיע יו"ר ש"ס כי שרי המפלגה יצביעו נגד התקציב. גם השר לביטחון פנים מתנגד

יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי הודיע היום (רביעי) כי שרי המפלגה יצביעו בישיבת הממשלה נגד תקציב המדינה. לדבריו, "ש"ס תצביע נגד התקציב, אלא אם יהיו שינויים מהותיים בנוגע למע"מ על הפירות והירקות ובנוגע לגזירות במשרדי הממשלה". ישי הוסיף כי "אף אחד לא טומן ראשו בחול ואני מודע למצב הכלכלי הקשה, אבל צריך להגדיל את ההוצאות ואת יעד הגירעון עם קיצוצים פחות דרמטיים, בדומה למקומות אחרים בעולם. צריך להקל על האזרחים במה שאפשר- ואפשר".

גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) הודיע כי יצביע נגד התקציב בשל הקיצוץ הנרחב במשרדו. אהרונוביץ כינס היום ישיבה עם בכירי משרדו בה נכחו גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן לאור הקיצוץ בסך 1.4 מיליארד שקל בתקציב המשרד. גם שר המדע, יו"ר הבית היהודי דניאל הרשקוביץ, הודיע כי בכוונתו להצביע נגד הצעת התקציב אם לא יושגו הסכמות בנושאי חינוך רווחה ועלייה אותן העביר לראש הממשלה.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן התייחס אף הוא לקיצוץ הצפוי ואמר כי "הקיצוץ בתקציב המשטרה בעת הזאת, משמעו פגיעה נרחבת ובלתי הפיכה בביטחונו האישי של כל אזרח ואזרח במדינה. יתרה מכך משמעותו הוודאית והמורגשת היא החלשת חוסנה של החברה בארץ". כהן הוסיף כי "כמי שעומד בראש הארגון אשר אמון על ביטחונם האישי של אזרחי מדינת ישראל, ואשר מתמודד יום יום עם מגוון רחב של תופעות פשיעה בחברה הישראלית, הקיצוץ המתוכנן ייפגע ביכולותיה של משטרת ישראל להילחם בפשיעה, בטרור ובנגע תאונות הדרכים הגובים חיי אדם. בנוסף משמעות הקיצוץ היא שחיקה ופגיעה רחבי היקף בשכרם ובתנאי השירות של השוטרים ולוחמי מג"ב אשר מהווים קו מגן קידמי של הדמוקרטיה הישראלית."

בתוך כך, החשב הכללי שוקי אורן אמר זמן קצר לפני פתיחת ישיבת הממשלה שדנה בתקציב המדינה כי הוא אינו מרוצה מההסדרים של התקציב. הוא התייחס למגעים בין מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ההתסדרות ואמר כי "יש דברים שהיו צריכים להיעשות אחרת". עם זאת, הוא סירב להשיב לשאלה האם נציגי האוצר מודרו מהדיונים על התקציב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי צפויה ישיבה "ארוכה וקשה". לדבריו, "אנחנו עומדים בפני שני אתגרים קשים. הראשון, משבר כלכלי עולמי שמשפיע גם על הכלכלה הישראלית. השני, איומים ואתגרים ביטחוניים". נתניהו פנה לשרי הממשלה ואמר: "כל מי שיושב סביב שולחן הממשלה יודע את גודל האתגר. איני מציע להקל ראש באיומים. כדי לתת מענה אנחנו חייבים למצות את כל ההליכים האפשריים". הוא גם התייחס למגעים עם ההתסדרות ואמר כי "עסקת החבילה היא דבר מרכזי".

"יש בעיות עם ההסכם"

נתניהו הוסיף כי שוחח עם שר האוצר שטייניץ וזה בישר לו כי טרם הושג הסכם. "יש בעיות מהותיות ומשפטיות עם ההסכם ונעשה מאמץ להביאו לפתרון גם בזמן ישיבת הממשלה. אני מבקש מהשרים לנהוג באורך רוח וקור רוח כדי לתת מענה לשני צרכים חשובים אלו."

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק התייחס להסרת האיום לקצץ בתקציב משרדו."היו התפתחויות הלילה גם בעסקת החבילה במשק וגם במגעים על תקציב הביטחון . המגעים התקדמו לכיוון של הסדר . אני רוצה לברך את נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ואת יושב ראש ההסתדרות עופר עיני על כך. גם בתקציב הביטחון, ראש הממשלה ושר האוצר עשו דברים חשובים מאד ועם זאת יש עדיין מחלוקות. אי אפשר לקצץ בתקציב הביטחון".

בשורת פגישות שנערכו הלילה לקראת ישיבת הממשלה על התקציב הבטיח נתניהו לשמור על תקציב הביטחון. כן נשקלת האפשרות להעלות את המע"מ ב-1%. במקביל נערכה פגישה גם בין יושב ראש ההסתדרות עופר עיני, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ובכירי האוצר בניסיון להגיע לפשרות אחרונות בנוגע לתקציב. במהלך הפגישות הוחלט על הגדלת מסגרת התקציב בכ-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully