וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיצוץ בתקציב יפגע במוכנות למלחמה"

11.5.2009 / 20:06

בחיל האוויר חוששים מהקיצוץ המתוכנן בתקציב הביטחון. "תהיה הפחתה בשעות הטיסה, נהיה פחות טובים ורמת הכשירות תרד"

"קיצוץ נוסף בתקציב יפגע באופן משמעותי במוכנות חיל האוויר למלחמה ובכשירותו לביצוע משימות", כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות בכיר בחיל האוויר, על רקע הדיווחים על קיצוץ צפוי בתקציב הביטחון. מחר צפויים שרי הממשלה להצביע על תקציב המדינה לשנתיים הקרובות, כאשר עד כה לא הושג הסדר בעניין הגזירות שיוטלו על תקציב הביטחון.

בחיל האוויר מזהירים כי בשל הקיצוצים בתקציב החיל בשנים האחרונות, הופחתו באופן משמעותי שעות הטיסה באימונים, כשלדבריהם כבר כעת שעות הטיסה הם על סף המינימום. "בעבר חשבנו שעברנו את הקו האדום", אמר הבכיר לוואלה! חדשות, "ואנחנו כבר טסים במינימום של המינימום. אנו עלולים להגיע למצב שבו מפקד חיל האוויר יחליט שבלית ברירה נצטרך להוריד עוד יותר את שעות הטיסה, אבל זה שלב שמתחתיו לא ניתן מענה מספק לביטחון המדינה".

לדבריו, קיצוץ נוסף עלול לפגוע לא רק במוכנות, אלא גם בהגעת כלי טיס חדשים לחיל, ובהם גם מטוס הקרב אף 35 שהגעתו לארץ עלולה להידחות. "יש על המדינה איומים מכל כיוון, והמשוואה כאן היא פשוטה: אם נבצע פחות אימוני טיסה, נהיה פחות טובים ורמת הכשירות תרד". הבכיר אינו אומר זאת מפורשות, אך ניתן להבין מדבריו כי הדבר עלול לפגוע גם בהכנות לתקיפה באירן. "אנחנו מכינים את חיל האוויר לכל התרחישים האפשריים. אנחנו מתאמנים על מנת להיות הכי מוכנים שניתן לכל משימה ופגיעה בתקציב צה"ל תפחית את הכשירות שלו לכל המשימות".

על פי תכנון אנשי משרד האוצר, התבקש משרד הביטחון לקצץ כ-4 מיליארד שקל, כשמי שעלול להיפגע באופן המשמעותי ביותר הוא חיל האוויר, שעלות אחזקת מטוסיו ושעות הטיסה שלו הם היקרות ביותר. בנוסף ביקשו באוצר לפטר כאלף אנשי קבע וכן לקצר את שירות החובה במספר חודשים, דבר שיחסוך מאות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully