וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נסו לדמיין את התקציב בלעדינו"

10.5.2009 / 18:07

בוועידת העבודה הסביר יו"ר המפלגה את הסיבות לכניסה לממשלה: "האיום על הרקמה הכלכלית-חברתית מוחשי מאוד". על המורדים: "אני מצר על כך שכמה חברים בחרו לעצום עיניים"

(צילום: נועם כהן. עריכת וידאו: ענת ברק)

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר היום (ראשון) בוועידת מפלגת העבודה כי "מדינת ישראל נמצאת ברגע חשוב מאוד – מאבק על תקציב המדינה בצל המשבר הכלכלי העולמי. עשרות אלפים כבר פוטרו, והאיום על הרקמה הכלכלית-חברתית קיים ומוחשי מאוד. דבר זה, לצד אתגרים ביטחוניים, מחייב התמודדות אמיצה, עמידה בזמן כדי לעצור גזירות של פגיעה ברקמה האנושית, ועסקת חבילה במשק". ברק אמר כי יו"ר ההסתדרות עופר עיני דן בשעה זו עם נציגי האוצר. "בלילה אשב עם ראש הממשלה ושר האוצר ונבחן כיצד ניתן לצאת מהדבר הזה ולאזן בין הסוגיות השונות".

המנכ"ל הזמני - וייצמן שירי

לדברי ברק התמודדות זו היא הסיבה שהוביל את המפלגה לכניסה לממשלה. "כל מי ששאל עצמו מדוע כינסנו את המושב הקודם של הוועידה שאישרה את הצטרפותנו לממשלה, שיעצום את עיניו ויחשוב כיצד התקציב היה נראה בממשלת ימין צרה ואיך היו נראות הסוגיות המדיניות הביטחוניות. בדיוק לשם כך אנחנו בממשלה", אמר.

ברק התייחס להחרמת הוועידה על ידי ארבעת המורדים: אופיר פינס, עמיר פרץ, איתן כבל ויולי תמיר. "אני מצר על כך שכמה חברים בחרו לעצום את עיניהם ולהשיל מעליהם את מרות הוועידה, את מרות השולחים - שזה אתם - על השליחים - אנחנו".

עוד אמר ברק, כי "מפלגת העבודה היא הדמוקרטית במדינה, והעבודה בהנהגתי תמשיך להיות דמוקרטית. עימותים לא יחסרו, אבל נוצר מצב בלתי אפשרי, בו קבוצה של חברים גוזרת עלינו שיתוק. יש לי אחריות להבטיח שהמפלגה לא תשותק על ידי אוסף של ריבים פנימיים. אנחנו חייבים לנוע ולפעול . המרכז האמיתי שנצטרך לפנות אליו בבוא העת זה הציבור בחוץ, ואי אפשר להגיע אליו בלי שנכונן בתוכנו דיונים על כל דבר. ברגע של מחלוקת מוכרעת, משלבים ידיים מול הציבור".

ועידת העבודה אישרה בין היתר ביטול זמני למשך חצי שנה של תפקיד מזכ"ל המפלגה ומינתה את חבר הכנסת לשעבר וייצמן שירי לתפקיד מנכ"ל המפלגה. כמו כן אישרה הוועידה צירוף של 400 חברים לוועידה. את רשימת החברים קבעה ועדת הצירופים בראשות שלום שמחון. צירוף חברים אלה היה אחת הסיבות שהמורדים החרימו את הוועידה, וזאת כי לדבריהם "אין להם עניין להיות ניצבים בסרט שסופו ידוע מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully