וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן נלחמת בטליבן, מאות אלפים נמלטו

אורי טננבוים

8.5.2009 / 17:04

צבא פקיסטן הפציץ עמדות טליבן בצפון מערב המדינה והרג 143 חמושים. האו"ם: חצי מיליון אזרחים עזבו את בתיהם

כ-200 אלף בני אדם נמלטו מבתיהם בצפון מערב פקיסטן, בעקבות מתקפה שערך הצבא הפקיסטני נגד עמדות טליבן באזור. כך מסרה היום (שישי) סוכנות האו"ם לפליטים. לדבריה, עוד 300 אלף תושבים החלו להימלט מעמק הסוואט, שמשמש מסתור לאנשי הטליבן.

לטענת הצבא הפקיסטני, ביממה האחרונה נהרגו 143 אנשי טליבן בקרבות בעמק הסוואט, שנמצא כ-130 קילומטר מהבירה איסלמבאד. גורם צבאי מסר, כי "מסוקי קרב פגעו במקומות מחבוא של החמושים באזור. במקביל, כוחות קרקעיים פעלו במקומות נוספים בעמק, מלווים במטוסים".

ראש ממשלת פקיסטן, יוסוף רזה גילאני, אמר אתמול כי אנשי הטליבן מכוונים אקדח לראשה של מדינתו ומנסים להחזיק אותה כבת ערובה. הוא הצהיר, כי הצבא יילחם בקיצונים עד חורמה כדי "להשיב את הכבוד והאצילות" של המדינה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר השבוע, כי צבא פקיסטן החל להבין כי הטרור מבית ולא הודו הוא שמהווה את האיום הגדול ביותר על היציבות במדינה. במסיבת עיתונאים, אמר הנשיא כי הוא סמוך ובטוח לגבי אבטחתו של מלאי הנשק הגרעיני שבידי פקיסטן וכי הצבא מכיר את הסכנות הטמונות בנפילת הנשק לידיים עוינות.

"מבחינה צבאית, אפשר לראות כי ההכרה מתחילה לשקוע בפקיסטן לגבי האיום האמיתי, וכי האובססיה לגבי הודו היא מוטעית. האיום הגדול ביותר הוא מבית. הצבא הפקיסטני לוקח ברצינות את האיום מצד חמושים קיצוניים", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully