וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה: "אוסף הזוי של גזרות"

פנחס וולף ונעמה טלמור

7.5.2009 / 13:42

שותפות הקואליציה של ראש הממשלה נתניהו זועמות על גזירות האוצר המוצעות. סגן השר ליצמן "האוצר מתנהג כמו גנבים בלילה"

שר הרווחה יצחק הרצוג תקף היום (חמישי) בחריפות את הגזרות הכלכליות. לדבריו, "מדובר באוסף הזוי של גזרות. אין גבול לציניות. ראש הממשלה יצטרך להכריע אם הוא נכנס למשבר פוליטי או מוצא פיתרון להרחבת התקציב. העיגון למשא ומתן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוא קריטי להשגת הפתרון".

בכל קצוות הקואליציה הגיבו בזעם על תוכנית הקיצוצים של האוצר. בישיבה בנושא תקציב המדינה, קבעו שרי מפלגת העבודה כי "הצעת התקציב כפי שגובשה באוצר לא מעשית וחסרת אחריות. זהו צירוף של חוסר הבנה כלכלית, אטימות חברתית ואנושית, פגיעה בחינוך ובתעסוקה וחוסר אחריות מוחלט בתחומי ביטחון המדינה האתגרים שלפניה ועתידה", קבעו.

מפורום "שרינו" של מפלגת העבודה נמסר עוד, כי "נדרשת הרחבה ממשית של התקציב שתאפשר: עסקת חבילה במשק, גיבוי לחינוך ותעסוקה, ומענה אמיתי לצורכי הביטחון. בלי שלושת אלה אנו בדרך למשבר פוליטי. אנו מקווים שכל הגורמים יתעשתו ויפעלו מייד לבניית תקציב שייתן מענה לצרכים החיוניים של מדינת ישראל".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה בחריפות לתוכנית הקיצוצים של האוצר ואמרה כי "זהו מסמך אכזרי והזוי במיוחד שאינו מוותר על התעללות בשום חלש בישראל. מי שקורא את המסמך אינו מאמין שיש מי שמסוגל להמציא אוסף כל כך סדיסטי של גזרות. סעיפים כמו זה שמציע מימון ההיערכות לשפעת החזירים באמצעות קיצוץ של תקנים במערכת הבריאות נשמעים כמו הומור שחור, אלא שהבדיחה הזאת היא בדיחה רעה ומרה על חשבון הציבור".

"לא יהיה כדבר הזה"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיב במסיבת עיתונאים לקיצוץ האפשרי במערכת הבריאות. ליצמן התבדח ואמר כי "האוצר מציע 50 שקלים ביום לאשפוז, לי יש הצעה טובה יותר – שייקחו עשרה שקלים לכל יום חינוך ושקל לכל מעבר חצייה. אני מפחד להגיד את כל הפטנטים, כי מחר הם עלולים לעשות גם את זה". סגן השר התייחס לנושא של קיצוץ אפשרי בסל התרופות ואמר "סל התרופות הוא דבר קדוש, זו הצלת נפשות, לא יכול להיות שמזה יורידו, לא יהיה כדבר הזה. גם באשר לגזרות האחרות האוצר מתנהג כמו גנבים בלילה".

ליצמן סיפר כי "אתמול ישבתי במשרד האוצר עד שמונה וחצי בערב, ולא אמרו מילה אחת על נושאים נוספים לקיצוץ. זה לא ישר". בעניין קצבאות הילדים אמר ליצמן "חתמנו הסכם קואליציוני, נכון שגם שם התנגד האוצר, אבל לא יכול להיות שבבוקר חותמים ובלילה יש חוק הסדרים".

ואילו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "במידה שהתוכנית תעבור בממשלה, ועדת הכספים תדע לעצור אותה. זו תוכנית של גזרות חדשות המופנות כלפי כל חלקי האוכלוסיה החלשה בישראל".

"החלטה אכזרית"

"מדובר בהצעה שמהווה המשך אכזרי למגמה של העברת האחריות הלאומית לבריאות מהממשלה למשקי הבית הפרטיים", אמרו באגודת רופאים לזכויות אדם, מרכז אדוה והאגודה לזכויות האזרח בתגובה להצעת האוצר להטיל מס אשפוז. "ההצעה נטולה כל היגיון בריאותי או חברתי. בשעה שעולות דרישות ממומחים להפחית או לבטל לחלוטין את ההשתתפויות העצמיות עבור שירותי בריאות, עקב העדויות הרבות שהשתתפויות אלה מונעות שירותי בריאות מבעלי הכנסה נמוכה ובכך גורמים לעלייה באי שיוויון – בא האוצר ומבקש להטיל עוד תשלום על החולים".

עוד מספרים באירגונים כי "מטרת מס האשפוז היא להפחית את השתתפות הממשלה בעלות סל הבריאות בכ-40 מיליון ש"ח ב-2009 ובכ-60 מיליון ש"ח ב-2010. חולים כרוניים, וביניהם חולי אי ספיקת לב קשים, חולי COPD , אסטמטיים קשים וכו', הזקוקים לאשפוזים תכופים, עשויים להגיע למקסימום של 600 ¤ לשנה, נטל כבד הנוסף להוצאות האחרות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully