וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: "לא נשנה את יוזמת השלום"

ניר יהב, כתבנו לעניינים ערבים

7.5.2009 / 10:12

עמרו מוסא הכחיש את הדיווחים לפיהם יוזמת השלום הערבית תשונה לבקשת אובמה. "היוזמה הנוכחית היא זאת שעל השולחן"

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, הכחיש היום (חמישי) את הדיווחים לפיהם בכוונת מדינות ערב לבצע שינויים ביוזמת השלום הערבית, בהתאם לבקשת נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בראיון לעיתון "אל-חליג'", היוצא לאור במפרץ הפרסי, הבהיר מוסא כי היוזמה הערבית המקורית לא תשתנה וכי זו היוזמה שנמצאת על שולחן הדיונים.

דבריו של מוסא מתייחסים לפרסום אתמול בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", לפיו בכוונת מדינות ערב המתונות לגבש יוזמה ערבית לשלום מתונה ונוחה יותר לישראל, שאינה מבטיחה את זכות השיבה הפלסטינית לישראל וקובעת לוח זמנים לנורמליזציה איתה. כפי שפורסם אתמול, עבדאללה מלך ירדן הוא ממובילי היוזמה והיא תגובש בהתייעצות עם יו"ר הרשות, נשיא מצרים, מלך סעודיה ואף עם הסורים.

"הפליטים יאוזרחו במדינות ערב"

לפי הדיווח מאתמול, יוזמת השלום החדשה תכלול את אזרוח הפליטים במדינות הערביות שבהן הם נמצאים ומתן זכות שיבה למדינה הפלסטינית בלבד. בנוסף, היוזמה מבטיחה כי המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת מנשק, וכי ישראל והמדינה הפלסטינית יבצעו חילופי שטחים. בנוסף, העיר העתיקה תוגדר כאזור בינלאומי.

לדברי מוסא, תפיסת השלום הערבית מתבססת הן על יוזמת השלום הערבית והן על המסר שהעביר עבדאללה מלך ירדן לאובמה בפגישתם השבוע שמסתמך למעשה על יוזמת השלום. מוסא הבהיר כי הליגה הערבית תומכת בקיום ועידת מוסקבה שבה צפויים הצדדים לדון בתהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully