וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: ציר ציון ייפתח לפלסטינים

5.5.2009 / 20:02

צה"ל הודיע למתנחלים כי הציר בחברון, שנסגר עקב פיגועי ירי, ייפתח בשבוע הבא. המתנחלים: "במוקדם או במאוחר יישפך כאן דם"

אלוף פיקוד המרכז גדי שמני, הודיע היום (שלישי) לראשי המתנחלים בקריית ארבע ובחברון, כי ציר ציון המוביל מהשכונות היהודיות של חברון לשכונת ג'בל גוער, ייפתח בשבוע הבא לתנועת כלי רכב פלסטינים. בעקבות ההודעה, מאיימים עתה המתנחלים למנוע את פתיחת הכביש. מדובר בכביש שנסגר בשנת 2001 בעקבות פיגועי ירי נגד מתנחלים.

ראשי המתנחלים בקריית ארבע ובחברון זומנו היום לפגישה עם האלוף שמני, בה נכח גם היועץ המשפטי של פיקוד המרכז. בתחילת הפגישה הודיע שמני כי בכוונת מערכת הביטחון לפתוח את הכביש לתנועת כלי רכב פלסטינים והבטיח כי פלוגת חיילים תאבטח את הכביש.

ראש ועד מתיישבי קריית ארבע בועז העצני, שנכח בפגישה עם האלוף שמני אמר לוואלה! חדשות כי "במוקדם או במאוחר יישפך כאן דם, זה ברור. מדובר בציר מסוכן שפותחים אותו דווקא בתקופה בה הטרור עולה. עד עכשיו שאלו למה הילדים שלנו צריכים להגן על מתנחלים ואני שואל למה הילדים שלי צריכים להגן על ערבים. החל מהרגע שבו יפתחו את הציר, אנחנו נתחיל לספור לאחור עד להרוג הבא".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב הערב בחריפות להחלטת צה"ל לפתוח את הציר לתנועת כלי רכב פלסטינים. לדבריו, "פתיחת ציר ציון היא הפקרת חיי אזרחים וחיילים ומשחק מסוכן בחיי אדם. מדובר בשלב נוסף בכניעה של נתניהו שכבר מסר 97 אחוזים משטחי חברון בעבר".

ציר ציון מחבר כאמור בין קריית ארבע למערת המכפלה ולחברון והוא עובר בתוך שכונות פלסטיניות. בעבר נרצחו בכביש ארבעה מתנחלים ובעקבות כך נסגר חלקו הצפוני של הכביש לתנועת יהודים וחלקו הדרומי נסגר לתנועת כלי רכב פלסטינים. לפני מספר שבועות חדרו פעילי ימין לשכונת ג'אבל ג'וער בחברון, יידו אבנים וניפצו שמשות בעקבות הכוונה לפתוח את הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully