וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיצוץ בתקציב יביא לפיטורי אלפי מורים"

נעמה טלמור

4.5.2009 / 19:36

לטענת המרכז לשלטון מקומי, אלפי מורים, פסיכולוגים ושרתים צפויים להיות מפוטרים בעקבות הקיצוץ. "הממשלה הורסת את החינוך"

יושב ראש המרכז לשלטון מקומי שלמה בוחבוט קיים התייעצויות דחופות בעקבות העברת תקציב המדינה בישיבת הממשלה אתמול. לפי הערכת אנשי השלטון המקומי אלפי עובדים במערכת החינוך צפויים להיות מפוטרים בשל הקיצוץ במערכת החינוך. לפי הערכות בין המפוטרים יהיו פסיכולוגים, מזכירות, שרתים ומורים רבים. עוד מעריכים במרכז כי יפגעו שירותים רבים בהם מחלקת קידום נוער וכן יוגדלו תשלומי ההורים על השירותים השונים.

בוחבוט אמר היום בתגובה לישיבת הממשלה, כי "בתקופה בה האבטלה גדלה מיום ליום, עלינו לנסות ולצמצם את הפערים ולא לפטר עוד אלפי עובדים שעבודתם נחוצה והכרחית. משמעות הקיצוצים היא העמקת הפערים, קיצור יום הלימודים ודרדור מערכת החינוך אל פי התהום. כולנו מסכימים שקידום החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי ולכן אני נדהם מחוסר האחריות של ממשלה שהורסת את החינוך במקום לקדמו".

גורם במרכז השלטון המקומי אמר היום כי "המאבק הוא משותף לכל אחד מאיתנו ובעיקר לציבור הרחב. אני קורא לכל מי שעתיד מדינת ישראל חשוב לו, לא לעבור בשתיקה על חוסר האחריות של ממשלת ישראל ולדרוש החזרת תקציבי החינוך עכשיו, לפני שהתקציב יאושר בכנסת ויהיה מאוחר מדי. זו ההזדמנות של כלל חברי הכנסת בישראל להוכיח את נאמנותם לציבור בישראל ולהראות כי אכפת להם מעתיד החינוך בישראל, ללא קשר להשתייכותם המפלגתית".

מוקדם יותר היום התייחס שר החינוך גדעון סער לקיצוץ הצפוי ואמר כי "זו שעה גורלית. בימים הקרובים ייקבע עתיד החברה הישראלית. הסכנה לעתיד מערכת החינוך מוחשית ועלינו להתעורר". סער אמר את הדברים בוועידה הארצית של מועצת התלמידים והנוער במודיעין. לטענתו, "ההכרעות שיתקבלו בימים הקרובים במאבק על עתיד המדינה יכריעו אם אנחנו שומרים על התקווה או מוותרים על העתיד. הסכנה לעתידנו בגין היעדר השקעה בתקציב החינוך גדולה הרבה יותר מהסכנה לאיתנות המערכת הבנקאית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully