וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקיצוץ בתקציב - איוולת והרס החינוך"

3.5.2009 / 20:54

ח"כים מהעבודה ומהאופוזיציה תקפו את הממשלה על הקיצוצים הנרחבים שצפויים בתקציב. "נתניהו ושטייניץ מנהלים כלכלת וודו"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

המורדים במפלגת העבודה וחברי כנסת מהאופוזיציה הגיבו הערב (ראשון) בחריפות על החלטת הממשלה להגדיל את מסגרת תקציב המדינה רק ב-1.7% לשנה ועל הכוונה לבצע קיצוצים בהיקף של 14 מיליארד שקל.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה לאחר אישור הצעת האוצר בממשלה, כי "ההחלטה לקצץ את הקיצוץ הגדול בהיסטוריה בתקציב המדינה, היא חוסר אחריות מוחלט כלפי אזרחי ישראל". לדבריה, "ההחלטה מנוגדת לחלוטין לקו שנוקטות ממשלות העולם המערבי, ומהווה הרס הבריאות, הרווחה, החינוך והתעסוקה. כעת מתברר שלחמש האצבעות של שרי העבודה בממשלה אין שום יכולת להשפיע על מדיניותו הישנה של ביבי הישן".

גם ח"כ אופיר פינס התייחס להחלטת הממשלה, שהתקבלה בניגוד לעמדת שרי מפגלתו. לדבריו, "מה שאמרנו בהתנגדותנו לכניסה לממשלה הוכח היום ובגדול - אין לשרי העבודה כל השפעה בממשלה. כל ההבטחות למפלגת העבודה על הגדלת מסגרת התקציב נעלמו ברגע האמת כלא היו. עכשיו שרי העבודה ייאלצו להצביע בכנסת בעד תקציב המנוגד באופן מובהק לעמדת מפלגת העבודה. אני מקווה שהשרים יתפכחו עכשיו ויבינו שטעו והטעו".

גם יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, התייחס להחלטה לקצץ מיליארדי שקלים. "בעוד ידו הימנית של ראש הממשלה נתניהו מבקשת לקצץ בתקציב ופוגעת בציבור כולו ובעיקר בשכבות החלשות, ידו השמאלית מקימה משרדים לענייני כלום לטובת הישרדות ממשלתו ונוחות שריו", אמר חסון.

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "בכל העולם חושבים מחדש על הכלכלה, ורק בישראל נתניהו ושטייניץ ממשיכים להאמין בכלכלת וודו". לדבריו, "את האיוולת הזו צריך להפסיק. אנחנו פותחים היום מסע ארוך של שילוב ידיים עם נפגעי גזירות נתניהו למען כלכלה בשירות האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully