וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "האיום האמיתי בפקיסטן הוא מבית"

טלי גולדשטין

30.4.2009 / 11:00

הנשיא ברק אובמה אמר כי החמושים הקיצוניים הם שמהווים את איום הטרור הגדול ביותר בפקיסטן. "האובססיה לגבי הודו היא מוטעית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול (רביעי) כי צבא פקיסטן החל להבין כי הטרור מבית ולא הודו הוא שמהווה את האיום הגדול ביותר על היציבות במדינה. במסיבת עיתונאים, אמר הנשיא כי הוא סמוך ובטוח לגבי אבטחתו של מלאי הנשק הגרעיני שבידי פקיסטן וכי הצבא מכיר את הסכנות הטמונות בנפילת הנשק לידיים עוינות.

"מבחינה צבאית, אפשר לראות כי ההכרה מתחילה לשקוע בפקיסטן לגבי האיום האמיתי, וכי האובססיה לגבי הודו היא מוטעית. האיום הגדול ביותר הוא מבית. הצבא הפקיסטני לוקח ברצינות את האיום מצד חמושים קיצוניים", אמר אובמה.

כוחות הביטחון של פקיסטן השתלטו היום על אחת הערים המרכזיות בעמק בונאר. הכוחות הונחתו בעזרת מסוקים בעיר שהייתה נתונה בשליטת אנשי טליבן, והרגו 50 מהם במהלך היומיים האחרונים. לוחמי טליבן השתלטו בשבע שעבר על מחוז הסמוך לעמק סוואט – מחוז בונאר. השליטה בבונאר מקרבת את הטליבן לבירה איסלמבאד, המרוחקת 96 קילומטרים מהמחוז. החמושים השתלטו על האזור כדי להבטיח את יישום חוק השריעה, החוק האיסלמי. הממשלה הפקיסטנית קראה להתקדמות הטליבן לבונאר הפרה של הסכם השלום, שנחתם לא מזמן.

"אני מודאג מאד מהמצב בפקיסטן, לא בגלל שאני חושב שהטליבן עוד להשתלט על המדינה. אני מודאג יותר מהממשלה האזרחית השברירית שנראה כי אין לה את היכולת לזפק שירותים בסיסיים: בתי ספר, שירותי בריאות, שלטון החוק, מערכת משפט", הוסיף אובמה. אובמה צפוי להיוועד עם נשיא פקיסטן אסיף עלי זרדרי ועם נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully