וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכו הנאשמים ברצח שקד שלחוב

רמי שני

30.4.2009 / 11:16

ביהמ"ש זיכה את מישל ז'אנו וישראל גנון שנאשמו ברצח שלחוב ב-2003, בשל "טעות בזיהוי". אביה של שלחוב: "זה יום קשה כמעט כמו היום שבו הודיעו לנו על הרצח"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, זיכה היום (חמישי) את שני הנאשמים ברצח שקד שלחוב, בת 16, לפני שש שנים באשקלון. השניים, מישל ז'אנו וישראל גנון, הואשמו כי ירו ברכב בו נסעה שלחוב עם עוד ידיד וחברה, משום שסברו שיושב בו שלום דומרני, עבריין איתו ביקשו לסגור חשבון.

לאחר הזיכוי פרץ עימות מילולי בין משפחת שלחוב לבין קרובי משפחות הנאשמים שזוכו. אילנה שלחוב, אמה של שקד שלחוב, אמרה בבית המשפט כי "לא היה פה משפט צדק, זה נמשך זמן ארוך ולא היה ניתן לעשות משפט צדק. לא יכולתי להסכים לשום עסקת טיעון ורק העובדה שהם הציעו את זה בעבר מראה כי הם הרוצחים. הביאו להם משפטנים מעולים שהוציאו אותם זכאים". אמיר שלחוב, אביה של שקד אמר כי "עבורנו זה יום קשה כמעט כמו היום שבו הודיעו לנו על הרצח. זה לא יאומן ואני לא מעכל את זה. המשפחה נהרסה בעקבות האירוע וחיינו לעולם לא ישובו להיות כשהיו. אני מאוד מקווה שיוגש ערעור".

ד"ר דנה פוגץ', ראש מרכז נגה, הקריה האקדמית אונו, המייצגת את משפחתה של שקד שלחוב, שנרצחה לפני שש שנים, אמרה היום (חמישי) לאחר הזיכוי כי "חבל שהמשפחה נאלצה לעבור מסכת ייסורים של חמש שנות משפט, שנגמרה בתוצאה כל כך קשה. מדובר בהתמשכות בלתי מוצדקת של הליכים, שנגמרו בכישלון. נבחן את הכרעת הדין ונשקול אם לבקש מהפרקליטות להגיש ערעור לבית המשפט העליון." דוד יפתח עורך דינם של השניים אמר כי "צר לנו על המנוחה אבל הוכח כי השופטים אמיצים ואמיתיים שלא מושפעים מדעת הקהל".

קשר של שתיקה

כשארעה הפרשה היא זיעזעה את העיר אשקלון. מדובר באחד המקרים הראשונים בו נרצח אדם, שלא היה לו קשר למשפחות הפשע או לגורמים פליליים ועבריינים. המקרה אירע בערב ה-20 ביולי 2003, כששלחוב וידידתה, עלו למכונית בה נהג חבר משותף אותו הכירו זמן קצר לפני כן, יניב רווח. שלחוב ישבה ליד רווח וחברתה התיישבה בכיסא האחורי. כשהרכב הגיע לצומת הרחובות רבין ובגין באשקלון, עקפה אותו מכונית במהירות, ממנה נורו מספר יריות לעבר השלושה. שלחוב נפצעה פצעים אנושים ומתה זמן קצר לאחר שהובאה לבית החולים ברזילי בעיר.

סביב הרצח נקשר קשר של שתיקה. חוקרי משטרה סיפרו, שבדרך כלל אחת הטעויות הנפוצות של רוצחים, היא הבעת גאווה במעשה משום שהוא מגביר את עוצמתם וחשיבותם בעיני חבריהם ויריביהם. במקרה זה, לא הגיע מידע על עבריין זה או אחר, המתגאה במעשה. היה ברור כמעט מראשית החקירה, שמדובר בטעות בזיהוי הקרבן. היריות לעבר הרכב בו נסעה שלחוב, נורו משום שזמן קצר לפני שהיא עלתה עליו, ישב בו שלום דומרני, שהיה מעורב במלחמת הכנופיות בעיר. מדובר במאבק אלים וקטלני, על זיכיונות לכריית חול, שהתפתח בין כמה משפחות יריבות, שחלקן הפעילו גורמים פליליים לצורך הגברת שליטתן בשוק זה.

המשטרה החלה לסגור על החשודים ברצח, שלושה חודשים אחרי הירי הקטלני. ז'אנו וגנון, ניסו לחטוף באוקטובר אותה שנה את רווח, כדי להשתיק אותו, משום שחששו שעדותו, עלולה להביא להסגרתם. הם לא ידעו שבלשים מיחידת החקירות המרכזית בדרום, עוקבים אחריהם. לבסוף השניים נעצרו וריצו מאסר לאחר שהורשעו בניסיון חטיפה. מאוחר יותר, נלכד ירון סנקר, אסיר נמלט שניסה לברוח מהארץ. סנקר נחקר במשטרה ומסר פרטים לגבי מעורבות השניים ברצח. כתב האישום שהתגבש נגדם, הוגש בדיוק שנה לאחר הרצח. היום כאמור זוכו השניים מאשמת רצח שקד שלחוב.

עדכון ראשון: 09:16

  • עוד באותו נושא:
  • שקד שלחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully