וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זוכרת את 22,570 הנופלים

28.4.2009 / 11:00

טקסי האזכרה לחללי מערכות ישראל החלו ב-44 בתי עלמין בארץ. ב-13:00 נערך בהר הרצל הטקס המרכזי לחללי פעולות האיבה. הנשיא פרס: "תמיד נופלים הטובים ההולכים ראשונה"

תאגיד כאן

ישראל מתייחדת היום (שלישי) עם זכרם של 22,570 חיילים, לוחמים ואזרחים. טקסי האזכרה החלו ב-44 בתי עלמין צבאיים בארץ עם הישמע צפירה בת שתי דקות. בבית הקברות הצבאי בהר הרצל נערך הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל, וב-13:00 נערך במקום הטקס המרכזי לחללי פעולות האיבה. יום הזיכרון ננעל בטקס הדלקת המשואות המסורתי בשעה 20:00.

"הנופלים הותירו אחריהם מדינה חזקה ובוטחת". כך אמר אמש (שני) נשיא המדינה, שמעון פרס, בדברים שנשא בטקס המרכזי לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך ברחבת הכותל. פרס אמר בנאומו כי "גם השנה לא חדל האיום על קיומנו. מקרוב ומרחוק עומדים עלינו לכלותנו – וראו זה פלא: אנו לא נבהלים, לא בורחים ממערכה. אנו לא רוצים במלחמה, אך אם זו תיכפה עלינו, אני מציע לידידים ולאויבים כאחד, להיות בצד הנכון, בצד שלנו, בצד שתמיד ניצח וינצח. הנופלים הותירו אחריהם מדינה חזקה ובוטחת".

בנאומו פנה פרס למשפחות השכולות ואמר "אלף מילים לא ישככו את הכאב הניבט מעיניכם, זה הכאב ההולך איתכם כבר שנים. השפה העברית עדיין לא מצאה את המילים הנבונות והנכונות להקל על העצב בעיניים, ועל המועקה בלב המלווה אתכם, בלילות טרופי שינה, ומבוקר עד בוקר, עם יקיצה לעוד יום חדש של שפתיים מהודקות. לעצב שלכם אין לו סוף".

פרס הוסיף כי "גם השנה איבדנו את הטובים בבנינו ובנותינו, חלקם במבצע 'עופרת יצוקה'. גם השנה חזרנו לבתי העלמין, לקבור את מתינו, לספוד להם ולבכות עם בני המשפחות. כבר שישים ואחת שנים אנחנו קוברים את ילדינו ואין אנו רואים את הסוף. שוב ושוב נקראים ילדים להגן על אבותיהם ואמותיהם, שוב ושוב הולכים מפקדים בראש מחנותיהם ונופלים, כי תמיד נופלים הטובים ההולכים ראשונה".

"הצפירה משתקת כל מחלוקת"

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר בדברים שנשא בטקס כי "הצפירה משתקת לרגע אחד כל מחלוקת בקרבנו, מפוררת חומות וחוצה מחנות. רגעים אלה הם רגעים לחשבון נפש לאומי: האם ראויים אנו כצבא וכחברה לקרבנם של הנופלים? האם משמרים אנו את הערכים שבשבילם נפלו?"

אשכנזי המשיך ואמר כי "זהו הזמן לספר על המסירות והמוסריות שמפגינים לוחמינו. בהם ובעוז רוחם נעוץ יתרוננו על אויבינו. הם שירתיעו אויב ויקרבו את השלום. כאלו הם חיילי צה"ל ואנו רשאים וצריכים להתגאות בהם".

הוא הוסיף כי "טרם הגיעה העת להשיב את החרב אל נדנה. נאמר לכל אויבנו: גם אחרי עשרות שנים של מאבק, עוד לא אבדה תקוותנו לחיות לצדכם בשלום ובכבוד הדדי. אך, מי שמבקש לפגוע באזרחי המדינה ימצא מולו צבא נחוש, חזק ומלוכד".

"קיומנו כעם וכמדינה תלוי באחדותנו"

"קיומנו כעם וכמדינה תלוי באחדותנו", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים שנשא בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בגבעת התחמושת. "היום", הוסיף נתניהו, "בזוכרנו את הנופלים, ניתן גם דעתנו לפצועים ולנכי צה"ל ונאחל להם רפואה שלמה ושיקום מלא. לא נחסוך מאמצים לאתר את חיילינו הנעדרים ולהשיב הביתה את גלעד שליט. נתאחד כולנו באחוות אחים עמכם, המשפחות השכולות. ואתכם, גיבורי העם, נזכור ונוקיר בתהילת נצח. יהי זכרם של הנופלים ברוך".

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב לאיום הגרעין האירני. בשיחה עם עיתונאים אמר ברק כי "אני ממליץ לארה"ב לקצוב את זמן הדיאלוג עם אירן, ובמקביל לקדם חבילת סנקציות חריפה לפעולה במידה והדיאלוג ייכשל", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק בשיחה עם עיתונאים, לדברי ברק, "ישראל אינה יכולה להתנגד לדיאלוג האמריקאי עם אירן, אולם ישראל משוכנעת שעל ארה"ב לקצוב את הדיאלוג בזמן". לדבריו, "ישראל כבר אמרה בעבר שהיא איננה מורידה שום אופציה מהשולחן וממליצה גם לאחרים לעשות כן, אנחנו לא צריכים להרחיב מעבר לזה, וכל דיבור בנושא זה מעבר לכך- מיותר ומזיק."

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully