וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבתת הרכבת תיצור סיכון ביטחוני"

אופק עיני ואור ברקת

26.4.2009 / 17:48

כך הגיבו בחברת האוטובוסים "מטרופולין" לידיעה שרכבת ישראל תשבית את קו ת"א - באר שבע למשך שבועיים. התושבים זועמים

הנהלת רכבת ישראל הודיעה כי עקב עבודות תשתית ישובש שירות הרכבות בקו תל אביב - באר שבע למשך כשבועיים. על פי הודעת הרכבת החל מיום שני ה-4 במאי ועד ליום ראשון ה-10 במאי תגיע הרכבת עד תחנת קריית גת בלבד. לאחר מכן תופסק תנועת הרכבות בקו באופן כולל ותחודש רק במוצאי שבת ה-16 במאי. יש לציין כי העבודות לא יבוצעו במהלך השבת, לאחר שהממשלה דחתה את בקשתה של הרכבת בנושא.

לדברי הנהלת הרכבת, עבודות התשתית נועדו לקצר את זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב בכמחצית השעה. נסיעה בקו החדש אמורה לארוך כ-50 דקות בלבד. עוד מספרים ברכבת כי "בשל מורכבותה, העבודה תיארך 24 שעות ביממה סביב השעון, במשך עשרה ימים".

אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין, המפעילה קווי אוטובוסים מהדרום לתל אביב וביניהם את קו האוטובוס מבאר שבע לעיר, אמר לוואלה! חדשות: "מחר נקיים פגישה עם סמנכ"ל רכבת ישראל על מנת להסיט אותם מההשבתה של הרכבת בימים ראשון וחמישי". קרני הסביר כי "לא ניתן לתת מענה מלא לציבור הנוסעים בימי ראשון ובחמישי. אם תהיה השבתה הסיכון הביטחוני בתחנה המרכזית בבאר שבע יהיה מטורף. זה דבר שלא יעלה על הדעת". קרני הוסיף כי בימי שני עד רביעי יקציבו במטרופולין 40-50 אוטובוסים על מנת לנסות לעמוד בעומס הנוסעים.

סגירת הקו למשך כשבועיים עוררה תרעומת גם בקרב תושבי הדרום. ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמואל ריפמן אף פנה במכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ וקרא לו לפעול לקיצור זמן הפרויקט. לדברי ריפמן, פרויקט שדרוג המסילה הפך לסיוט מתמשך לתושבי הדרום. "הרכבת מרשה לעצמה חדשות לבקרים להפסיק את פעולת הרכבת לפרקי זמן שונים שהארוך בהם הולך לקרות במאי הקרוב למשך כשבועיים. מהלך כזה מחייב לקיחת אחריות על רבבות משתמשי הרכבת על ידי גורם שידאג לתחבורה חליפית זמינה", כתב ריפמן.

האם יפוצו לקוחות שרכשו חופשי-חודשי?

במכתבו, ציין ריפמן אף את סוגיית הכרטיס החודשי שרכשו מראש חלק מלקוחות הרכבת. ברכבת ישראל הסבירו כי "רכישת כרטיס חופשי-חודשי מתבצעת החל מה-25 לכל חודש. לקראת סגירת הקווים בחודש מאי, הופיעו מודעות פרסום אודות השיבושים הצפויים בתחנות הרכבת בכל רחבי הארץ החל מה-17 לאפריל ובמקביל הופיע פרסום בולט באתר האינטרנט של הרכבת". עם זאת, מהרכבת נמסר כי ניתן לפנות אליהם במקרים חריגים.

עוד ציינו ברכבת כי "הקופאיות הונחו לדווח לנוסעים על סגירת הקווים ולהניח את החלטת הרכישה לשיקול דעתם של הנוסעים". כשנשאלו האם יכלה הרכבת לקצר את משך העבודות על ידי עבודה בשבתות ובחגים, הבהירו ברכבת כי "רכבת ישראל הינה חברה ממשלתית ולפיכך מנועה מעבודה בשבתות וחגים".

נוסע נזעם אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בשערוריה. כאילו לא מספיק השירות הירוד, האיחורים וזמן הנסיעה. כעת מפסיקים בפעם המי יודע כמה את השירות ללא אלטרנטיבה וללא פיצוי. לא משנה מי שר התחבורה, בסוף תמיד מגלים שרכבת ישראל יותר חזקה מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully