וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים לברק: צה"ל מפקיר אותנו

יהושע בריינר

22.4.2009 / 20:27

ארגוני מילואים פנו לשר הביטחון בבקשה שימנע קיצוץ בתגמול מיוחד שמגיע להם. "אסור לפגוע במיעוט שתורם למדינה"

ארגוני המילואים שיגרו היום (רביעי) מכתב זועם לשר הביטחון אהוד ברק, בו הם מוחים נגד מה שהם מכנים "הונאת המילואימניקים הגדולה של צה"ל". זאת בעקבות ההחלטה לקצץ במאות שקלים תגמול מיוחד המשולם זה עשר שנים לחייל ששירת יותר מ-26 ימי מילואים בשנה.

"הרעת תנאי התגמול המיוחד פוגעת במיוחד בחיילי המילואים שמבצעים מספר רב של ימים", כותבים ארגון "פורום החפ"שים" וארגון "בלת"ם" לברק. "מיעוט שבמיעוט, אשר בשנים האחרונות נקראים בתדירות גבוהה בצווי חירום, בנוסף לשירות המבצעי השוטף. דווקא באנשים האלה צה"ל בוחר לפגוע. לא רק שמי שמשרת במילואים עוזב את משפחתו, לימודיו, פרנסתו ואינו מפוצה באופן מלא על אבדן הכנסתו, אלא שמהיום, גם מעט התגמולים הסמליים שהיו לו הולכים ונעלמים להם".

לפי התכנון, צפוי צה"ל לשלם החל מחודש מאי הקרוב סכומים נמוכים משמעותית מאלה ששילם עד כה. כך למשל מילואימניק שזכה לקבל 300 שקל על יום המילואים ה-26 לא יקבל מעתה כל תגמול, ומי שביצע 32 ימים יקבל מאה שקל במקום 950 שקל ששולמו עד כה.

"כאשר פגיעה זאת נעשית על ידי צה"ל עצמו, פחות משנה מיישום חוק המילואים אשר מטרתו לחזק את מערך המילואים, מדובר כבר בהפקרות שמעוררת שאלות רבות בקרב משרתים. אנו קוראים לך להתערב מיידית ולהורות לצה"ל להחזיר את המצב לקדמותו לאלתר. אסור לפגוע במיעוט המשרת במילואים ואין למדינת ישראל את הפריבילגיה לעשות זאת, גם אם צה"ל חושב אחרת", סיכמו המילואימניקים.

"התגמול יהיה גבוה מבעבר"

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "תגמול המילואים המיוחד, ישולם השנה ב-1 במאי, בסמוך ליום ההוקרה למערך המילואים. יובהר, כי מרבית אנשים המילואים יקבלו השנה תגמול כולל גבוה מבשנה שעברה וכי הסך הכולל של המענקים לחיילי המילואים גדול השנה מאשר בשנים קודמות".

"חשוב לציין", נאמר בתגובה, "כי השינויים שבוצעו במענק המיוחד הינם בכפוף לחוק המילואים. כנגזרת מחוק זה, מקבלים השנה חיילי המילואים הטבות נוספות ממשרדי הממשלה השונים, כמתחייב מהחלטת הממשלה בנושא, כגון נקודות זיכוי במס, הנחות בתשלומים במשרדי הממשלה השונים".

עוד מסר צה"ל, כי "אנשי המילואים שביצעו ב2008 שירות בהיקף 18 עד 22 ימי מילואים, אשר בשנה שעברה לא היו זכאים כלל לתגמול, יקבלו השנה תגמול נוסף ששוויו 2,364 שקלים. איש מילואים שביצע 27 ימי מילואים בשנת 2008 יקבל תגמול כולל הגבוהה ב878 שקל מהתגמול שקיבל על שירות מילואים ב-2007. איש מילואים שביצע 28 עד 30 ימי מילואים בשנת 2008 יקבל תגמול הגבוה ב-778 וב-578 שקל בהתאמה, מהתגמול ב-2007. אנשי מילואים שביצעו 26 ימי מילואים יקבלו תגמול כולל הנמוך ב-204 שקל מאשתקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully