וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נגד ליברמן: "חייבים הסדר אזורי"

22.4.2009 / 9:40

שר הביטחון הגיב בחריפות לדבריו של שר החוץ, שתקף את יוזמת השלום הערבית. "רק הסדר אזורי יבטיח את עתידה של ישראל"

במערכת המדינית והפוליטית תקפו הבוקר (רביעי) בחריפות את שר החוץ אביגדור ליברמן, ששלל בראיון לעיתון הרוסי "מוסקובסקי קומסומולץ", את יוזמת השלום הערבית ואת מתווה אנאפוליס. ליברמן גם אמר בראיון כי "אמריקה מקבלת כל החלטה שלנו" ולגבי רעיון שתי המדינות, אמר שר החוץ כי מדובר "בסיסמה יפה נטולת תוכן".

ראשון המשיבים לדבריו של ליברמן, שדווחו בעיתון "הארץ", היה שר הביטחון אהוד ברק. בדיונים פנימיים אמר ברק כי "תוכנית ישראלית להסדר אזורי היא ציר עיקרי במדיניות ישראל בשנים הקרובות ומפתח להבטחת עתידה של ישראל באזור". ברק הוסיף כי "ישראל צריכה לגבש עם ארצות הברית את הפרטים של היוזמה הכוללת גם את הבטחת האינטרסים הביטחוניים של ישראל, מרכיבי ביטחון ואופייה היהודי של המדינה ללא זכות שיבה".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון אמר כי "ליברמן ממשיך להעכיר ולסכן את יחסי ישראל עם העולם. ליברמן עושה זאת בגיבוי ראש הממשלה, ששומר על שתיקה, ומפלגת העבודה שבאופן לא מפתיע פשוט לא קיימת".

ח"כ נחמן שי (קדימה), אמר כי, "האם ארה"ב ממשיכה להיות המובילה של תהליך השלום או שישראל מערבת מדינות אחרות ובראשן רוסיה ובכך פוגעת במעמדה המוביל של ארה"ב? ראש הממשלה חייב בדחיפות לגבש את המדיניות הזו ובינתיים להורות לחברי ממשלתו על דממת אלחוט על מנת למנוע את המשך המבוכה".

חברת כנסת נוספת מקדימה שהתבטאה נגד ליברמן היא אורית זוארץ. לדבריה, "השר ליברמן עושה נזק לישראל ובהינף יד מבטל הישגים של שנים ומערער את האיזון העדין ביחסיה של ישראל עם ארצות הברית והעולם כולו". זוארץ הוסיפה כי "במקום שליברמן יעמול על יחסי החוץ של ישראל הוא עוד יגרום לבידודה בזירה הבינלאומית. אמירותיו והתבטאויותיו קשות ומסוכנות, וראוי היה שהשר ייקח שיעור ביחסים בינלאומיים ודיפלומטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully