וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סולימאן יסכים להיפגש עם ליברמן?

פנחס וולף וניר יהב

22.4.2009 / 8:06

שר המודיעין המצרי יגיע היום לביקור בארץ וידון עם נתניהו וברק על המו"מ לשחרור שליט. סגן שר החוץ: "ליברמן לא יתנצל על דבריו"

שר המודיעין המצרי עומר סולימאן יגיע היום (רביעי) לביקור בישראל. במסגרת ביקורו הוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון אהוד ברק. סולימאן צפוי לדון על המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט נוכח הפסקת עבודותו של עופר דקל. בשלב זה לא ברור עדיין האם הוא ייפגש גם עם שר החוץ אביגדור ליברמן.

סגן שר החוץ דני איילון סירב להתייחס הבוקר לאפשרות לפגישה בין ליברמן לסולימאן. "מטבע הדברים, אני לא יכול להתייחס לפגישה שכזאת, אבל מחר תהיינה בשורות לגבי זה". בראיון לקול ישראל הוסיף איילון כי "יש תשתית של קשרים טובים מאוד בין משרד החוץ בראשות ליברמן לבין מצרים ולשתי המדינות קיים אינטרס חזק לשמור על קשרים טובים ביניהן". לדבריו, "ליברמן לא מתכוון להתנצל על דברים שאמר בעבר".

לפני שבוע אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט, כי "נפעל מול ממשלת ישראל, אך לא באמצעות שר החוץ החדש אביגדור ליברמן. איני מתאר לעצמי מצב שבו רגליו ידרכו על אדמת מצרים כל עוד הוא מחזיק בעמדותיו הקודמות". אבו אל-רייט גם מתח ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו וכינה אותה "ממשלה קיצונית מאד, שחבריה מדברים על מלחמה, על סירוב לפשרה ולהסכמים קודמים ונעים לעבר עימות וקיצוניות".

אבו אל-רייט הבהיר כי בכוונת מצרים לבחון כיצד יפעלו הממשל האמריקאי החדש והקהילה הבינלאומית לנוכח הממשלה החדשה בישראל. שבוע לפני כן אמר אבו אל-רייט כי לא ילחץ את ידו של ליברמן אם יפגוש אותו במקרה, משום שהוא "פגע במצרים".

ליברמן מצדו תקף את מובארק בנאום שנשא בכנסת לפני כמה חודשים כשאמר כי אם הנשיא המצרי "אינו רוצה לבקר בישראל, שילך לכל הרוחות". ההתבטאות עוררה סערה רבה במצרים ובכירי הממשל הביעו את אי שביעות רצונם ממינויו של ליברמן לתפקיד שר החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully