וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן רומז: צריך לצמצם סמכויות היועמ"ש

עדי שמחוביץ

20.4.2009 / 21:51

שר המשפטים מצטרף ככל הנראה ליוזמה שהחל בה קודמו בתפקיד ולפיה יופרדו תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ותפקיד התובע הכללי

שר המשפטים פרופסור יעקב נאמן רמז הערב (שני) על תוכניותיו להפריד את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואת תפקיד ראש התביעה הכללית. באירוע לרגל 48 שנים למשפט אייכמן ולזכרו של התובע במשפט, גדעון האוזנר, אמר פרופ' נאמן כי "כשלעצמי, אני מהרהר רבות גם כיום, בחלוף כמעט יובל שנים מאז תקופת כהונתו המוצלחת של גדעון האוזנר כיועץ המשפטי לממשלה, בכך שהנושאים והעומס המוטלים על כתפי היועץ המשפטי לממשלה כה רבים ומקיפים את כל תחומי העשייה של הרשות המבצעת".

השר נאמן הוסיף ושאל "האם אין זה ראוי לבחון מחדש את סוגיית הצורך בשילוב אינטגרלי של תפקידי היועץ המשפטי לממשלה יחד עם תפקידי ראש התביעה האזרחית והפלילית?" את היוזמה להפריד בין שני התפקידים החל קודמו של השר נאמן בתפקיד שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן. היוזמה של פרידמן לוותה בביקורות נוקבות.

על פי ההצעה שגיבש שר המשפטים לשעבר לפני כתשעה חודשים, תפקידיו וסמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה יופרדו. תפקידיו בתחום המשפט הפלילי יועברו לתובע הכללי ואלו שבתחום האזרחי והמנהלי יישארו בסמכות היועץ. על פי ההצעה, חוות דעת של היועץ המשפטי בנוגע לפירוש החוק תוצג בפני הממשלה, אולם בנסיבות מסוימות הממשלה תוכל להחליט שהיא לא חייבת להתייחס לחוות דעת היועץ כמשקפת את הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully