וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בשוויץ הוחזר להתייעצויות

20.4.2009 / 11:36

רה"מ ושר החוץ החליטו להשיב ארצה את השגריר אילן אלגר בעקבות פגישתם אמש של נשיאי שוויץ ואירן, שנערכה למרות מחאות ישראל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן הורו היום (שני) לשגריר ישראל בשוויץ, אילן אלגר, לשוב ארצה להתייעצויות. טרם ידוע לכמה זמן הוחזר השגריר לארץ. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מתארח בכינוס גזען ומכחיש שואה שמצהיר בגלוי שבכוונתו למחוק את ישראל".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נועד אמש עם נשיא שוויץ, הנס רודולף מרץ, שארצו מארחת את ועידת האו"ם נגד גזענות . ממשלת שוויץ מסרה כי השניים דנו בענייני כלכלה ואנרגיה וכן בעונש המאסר שהטילה אירן על העיתונאית האמריקאית רוקסנה סברי בגין ריגול. היום צפוי אחמדינג'ד לשאת דברים בוועידה.

בתוך כך, גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי גם פולין החליטה להחרים את ועידת דרבן. בכך פולין מצטרפת לארה"ב, קנדה, גרמניה, איטליה, הולנד ומדינות נוספות שהחרימו את הוועידה. מדינות מערב נוספות כגון יפן, בריטניה וצרפת אישרו את השתתפותן.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני קראה היום לאיחוד האירופי לא להשתתף בוועידת דרבן. "אני קוראת לאיחוד לקיים את ערכיו כמו שאני מכירה אותם ולא להשתתף בוועידה הזו שאין בינה ובין ערכי הקהילה הבינלאומית דבר וחצי דבר". לדבריה, "זו ועידה שמארחת מנהיג מכחיש שואה ביום מיוחד כל כך בו אנו מציינים את זכרם של מיליוני היהודים שנספו בשואה, ומצב שבו מנהיג כזה שקורא להשמדת ישראל הוא אורח רצוי בועידת האו"ם הוא בלתי מתקבל על הדעת וזו אף יותר מצביעות".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בירך את ליברמן על ההחלטה. לדבריו, "אם ישראל לא תהיה זו שמסבירה לעולם שהמצב ב-2009 שונה מהמצב ב-1939, לא יעשה זאת איש. התפקיד ההיסטורי של ישראל הוא להסביר לעולם שאין די במילים 'לעולם לא עוד'. מדינה ריבונית תעשה כל מה שנדרש כדי שלא יהיה עוד אדם בעולם שיוכל לקרוא להשמדת העם היהודי ויצא נקי".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו: "אני מברך את המדינות שיחרימו את מפגן השנאה. בניגוד לאז, היום ניצבת מדינה יהודית חזקה, שמבטיחה את המשך קיומו של העם היהודי אל מול האנטישמיות החדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully