וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בצה"ל: "הירי בבילעין - בניגוד לנהלים"

מתחקיר ראשוני עולה כי באסם אבו רחמה נהרג כאשר חייל ירה לעברו רימון גז בכינון ישיר ובלא בכינון עקיף, כפי שמורים הנהלים

(צילום: ישראל פוטרמן ורויטרס, קריינות: אילן שניג)

גורמים בצה"ל הודו כי הירי שממנו נהרג באסם אבו-רחמה, בעת שהפגין ביום שישי נגד גדר ההפרדה בבילעין, בוצע ככל הנראה בניגוד להוראות – כך דיווח הבוקר (ראשון) עיתון "הארץ". לדברי העיתון, מהממצאים בשטח עולה כי החייל אשר ירה את הרימון שממנו נהרג אבו רחמה עשה זאת בכינון ישיר, בעוד שהוראות השימוש שהגדיר צה"ל לירי במטול רימונים מחייבים ירי בכינון עקיף על מנת שלא לסכן חיי אדם.

לדברי צה"ל, בהפגנה בה השתתף אבו רחמה, תושב בילעין בן 30, נכחו כמאה מפגינים פלסטינים וישראלים שיידו אבנים וניסו להרוס את הגדר. מצילומים שנעשו בשטח עולה שהחיילים ניצבו במרחק עשרות מטרים בלבד מאבו רחמה. לדברי "הארץ", מהמרחק הזה ניתן להניח שאבו רחמה לא היה נפגע אילו אכן היה נורה הרימון בהתאם להנחיות, כלומר בכינון עקיף.

אבו רחמה נפצע קשה מפגיעת הרימון ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו. מתחקיר משותף של צה"ל, המינהל האזרחי ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, עולה כי אבו רחמה אכן נפצע משטף דם פנימי שנגרם כתוצאה מחבלה חיצונית, ולא מאש חיה כפי שדווח בתחילה. מצה"ל נמסר כי התחקיר האירוע עדיין נמשך וככל הנראה תיפתח בנושא גם חקירת מצ"ח.

ביום שישי קרא ח"כ דב חנין (חד"ש) להעמיד לדין את האחראים להריגתו של אבו רחמה. אמש התקיימה גם הפגנה של מאות פעילי שמאל בתל אביב במחאה על הריגתו. עוד דווח כי אחיו של אבו רחמה הוא המפגין הפלסטיני שנורה ברגלו על ידי חייל צה"ל לאחר שנעצר ונכפת. בעקבות הירי הוגשו כתבי אישום נגד החייל ומפקד הגדוד שלו, סגן אלוף עמרי בורברג, שאף הודח מתפקידו. לפני כחודש, נפצע קשה האמריקאי טריסטן אנדרסון בעת שהשתתף בהפגנות נגד גדר ההפרדה בניעלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully