וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל מסוגל לתקוף באירן בתוך שעות"

עם זאת, קיים סיכוי נמוך שישראל תפעל ללא אישור ארה"ב. מומחה ישראלי: "בכל מקרה התקיפה רק תעכב את תוכנית הגרעין האירנית בשנתיים עד 4 שנים"

צה"ל מכין עצמו למתקפה אווירית מסיבית על מתקני הגרעין של אירן בתוך ימים ספורים מרגע שיוחלט על כך בממשלה – כך מדווח הבוקר (שבת) העיתון "טיימס" הבריטי. "ישראל רוצה לדעת שאם לכוחותיה יינתן אור ירוק, הם יוכלו לתקוף באירן בתוך מספר ימים או אפילו בתוך כמה שעות", אמר גורם ביטחוני בכיר לעיתון. "המסר לאירן הוא שהאיום אינו רק במילים".

"לא היינו יכולים לאיים על אירן מבלי שתהיה לנו העוצמה לעמוד מאחורי האיום", אמר לעיתון בכיר בקהילת המודיעין הישראלית. "בזמן האחרון נערכו מספר הכנות על הקרקע שמעידים על נכונותה של ישראל לפעול". יחד עם זאת, הגורם הוסיף כי קיים סיכוי נמוך שישראל תוציא את התקיפה אל הפועל מבלי לקבל קודם את הסכמתה, אפילו בשתיקה, של ארצות הברית.

אלא שארה"ב שמצידה משמיעה קולות של פיוס בכל הנוגע לאירן מאז נכנס הממשל החדש לבית הלבן. אפריים קם, סגן מנהל המכון הלאומי למחקרי ביטחון, אמר לעיתון שהסיכוי שהאמריקאים ייתנו אישור לתקיפה הוא נמוך מאוד. "מוסדות ההגנה האמריקאיים אינם בטוחים שהמבצע יצליח . ואילו תוצאותיו של המבצע בסך הכול יעכבו את תוכניתה של אירן בשנתיים עד ארבע שנים", אמר קם.

קם הוסיף כי "מטרתן של רב ההדלפות וההצהרות מצד מנהיגים ומפקדים בישראל היא הרתעה. המסר הוא שאם הקהילה הבינלאומית אינה מסוגלת לפתור את הבעיה, היא צריכה לקחת בחשבון שאנחנו נפתור אותה בדרך שלנו".

"ישראל לא תסבול אירן גרעינית"

עוד מדווח העיתון, כי לפי גורמים ביטחוניים, ישראל תידרש לתקוף יותר מתריסר מטרות, כולל שיירות נוסעות. המטרות כוללות את המתקן בנטנז, בו אלפי צנטריפוגות מייצרות אורניום מעושר, את המתקן באיספהאן, בו 250 טונות של גז מאוחסנים במנהרות, ואת המתקן בעראק, בו כור מים כבדים מייצר פלוטוניום. לפי הגורמים, במסגרת ההכנות לקראת התקיפה, רכשה ישראל שלושה מטוסי התרעה ושליטה, קיימה תרגילים אזורים שמדמים את התקיפה ותערוך שני תרגילים ארציים להכנת העורף לתגובה אפשרית של אירן.

ביקורו של הנשיא אובמה בישראל ביוני ייערך במקביל לבחירות הכלליות באירן – תזמון שלדברי עיתון יאפשר לממשל האמריקאי לאמוד מחדש את הפתרונות הדיפלומטיים לתוכנית הגרעין האירנית לפני שמיעת עמדת ישראל בעניין. ואילו גורם במשרד הביטחון אמר לעיתון כי "ישראל כבר הבהירה שלא תסבול את האיום מצד אירן גרעינית". "לפי המודיעין הישראלי," הוסיף הגורם, "תהיה להם פצצה בתוך שנתיים. ברגע שתהיה להם פצצה, זה יהיה כבר מאוחר מדי ולישראל לא תהיה ברירה אלא לתקוף – עם או בלי ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully