וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "התנאי למו"מ - הכרה במדינה יהודית"

16.4.2009 / 19:26

רה"מ נועד כעת עם השליח האמריקאי למזה"ת. בפגישה אמר נתניהו: "חייבים להבטיח שהתהליך המדיני לא יהפוך את יו"ש לחמאסטן 2"

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בפגישה עם השליח האמריקאי למזה"ת, כי ישראל תקיים מו"מ עם הפלסטינים ותקדם את רעיון שתי המדינות לשני העמים רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי. "ישראל מצפה מהפלסטינים שקודם כל יכירו בישראל כמדינת העם היהודי לפני שתתחיל לדבר על פיתרון שתי המדינות", אמר.

בנוסף אמר נתניהו כי בכל הסדר שיהיה, ישראל חייבת לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. ישראל חייבת להבטיח שהתהליך המדיני עם הפלסטיניים לא יהפוך את יהודה ושומרון ל"חמאסטן 2" שתאיים על ירושלים ועל שפלת החוף. נקודה נוספת שנתניהו העלה בפני מיטשל, היא הצורך בשיתוף פעולה מצד מדינות האזור על מנת לקדם את התהליך האזורי, משום שלדבריו היום כל מדינות האזור מבינות טוב יותר את משמעות האיום האירני.

השיחה בין נתניהו ומיטשל עסקה בכל קשת הנושאים שעל סדר היום וערכה למעלה משעתיים. נתניהו ומיטשל סיכמו לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא. לדברי גורם מדיני מיטשל הכחיש את הפרסומים בתקשורת כאילו יש מתיחות בין ישראל וממשל אובמה. עוד נמסר כי פגישתם של אובמה ונתניהו נדחתה ולא ברור אם תתקיים בתאריך המוצע - 11 במאי, או בשבוע לאחר מכן עקב צרכי הקואליציה, דיוני התקציב וביקור האפיפיור.

מוקדם יותר נועד נתניהו עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס בלשכתו בירושלים. בפגישה אמר נתניהו למורטינוס כי "ישראל צריכה להיות מדינתו של העם היהודי כמו שספרד היא מדינת העם הספרדי עם שוויון זכויות למיעוטים". מלשכת נתניהו נמסר כי מורטינוס אמר לנתניהו: "אתה צריך לעשות את השלום בדרך שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully