וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "תקיפה ישראלית באירן מסוכנת"

שר ההגנה האמריקאי אמר כי "תקיפה שכזאת רק תאחד את האירנים בעד הגרעין". עם זאת, הוא קרא להגדיל את הלחץ הדיפלומטי על טהרן

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס הזהיר מפני תקיפה ישראלית באירן. בנאום בפני חיילים אמריקאים, אמר גייטס כי "לתקיפה שכזאת יהיו השלכות מסוכנות והיא רק תאחד את האירנים". לדבריו, "תקיפה אמנם עשויה לעכב את תוכנית הגרעין האירנית בשלוש שנים, אבל היא תגביר את המוטיבציה בטהרן להשיג גרעין ותאחד אותם מול המערב".

עם זאת, גייטס לא דחה על הסף את האפשרות לתקיפה שתבוצע על ידי הכוחות האמריקאים באירן: "אנו צריכים לבחון כל דרך שתעלה את המחיר שטהרן תשלם אם תפתח את התוכנית הגרעינית, בין אם על ידי סנקציות כלכליות או באמצעים אחרים". גייטס גם קרא לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ על טהרן שלא לקדם את התוכנית הגרעינית.

זו אינה ההתבטאות הראשונה של בכירים בוושינגטון בגנות תקיפה ישראלית באירן. סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן אמר לפני כשבוע בראיון לרשת CNN כי הוא "ממליץ לישראל לא לתקוף באירן". לדבריו, "אינני סבור שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יורה על תקיפת מתקני הגרעין באירן, ואני לא חושב שתקיפה שכזאת היא החלטה נבונה מבחינת ישראל".

בתוך כך, אתמול הכחישו בוושינגטון את הדיווחים, לפיהם ארה"ב ובנות בריתה האירופיות יהיו מוכנות לאפשר לאירן להמשיך בתכנית העשרת האורניום באם תצטרף לשיחות בדבר תכנית הגרעין שלה. "זו לא הפעם הראשונה שאני עומד כאן אחרי שקראתי בעיתון דברים שאני יודע שאינם מדויקים", אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס. "עמדתנו בנושא לא השתנתה".

עם זאת, סימן להפשרה ביחסים בין וושינגטון לטהרן ניכר אתמול בדבריו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. לדבריו, "הכנו חבילה שיכולה להוות את הבסיס כדי לפתור את בעיית הגרעין של אירן. החבילה תוצע למערב בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully