וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יקצץ משמעותית את האבטחה בהתנחלויות

7.4.2009 / 20:37

גורמים בכירים בצה"ל הודיעו כי בקרוב יבוצע קיצוץ של עשרות אחוזים במספר החיילים המאבטחים בישובי יו"ש. בתגובה פנו ראשי יש"ע לרמטכ"ל: "פגיעה מוחשית בחיי התושבים" צה"ל: "האבטחה לא תיפגע"

גורמים בכירים בפיקוד מרכז הודיעו הבוקר (שלישי) לראשי מועצת יש"ע כי בכוונת צה"ל לקצץ בשבועות הקרובים בעשרות אחוזים את מספר החיילים המאבטחים ישובים ביהודה ושומרון. בנוסף, הודיעו לראשי המתנחלים כי יהיו ישובים בהם לא תהיה שמירה צבאית כלל וזאת בשל אילוצים תקציביים שנכפו על צה"ל.

עם קבלת הידיעה, פנתה מועצת יש"ע במכתב דחוף לרמטכ"ל גבי אשכנזי בדרישה להקפיא את הקיצוץ המתוכנן עד לבירור הסוגיה על מכלול מרכיביה עם ראשי ההתיישבות. לטענת המתנחלים, כתוצאה מצעד זה עלולים יישובים רבים להישאר ללא שמירה צבאית כלל וקיצוץ זה מתווסף לשורה ארוכה של קיצוצים במרכיבי הביטחון של יישובי יהודה ושומרון.

במכתב טענה מועצת יש"ע כי הקיצוץ המתמשך במרכיבי הביטחון בא על רקע הרעה ברורה ומוחשית במצב הביטחון ביהודה ושומרון, שהגיעה לשיאה ברציחתו של הנער שלמה נתיב ביישוב בת עין בשבוע שעבר. "צעדים אלה, במיוחד בעיתוי הנוכחי, פוגעים בצורה ברורה ומוחשית ביותר בהגנה על חייהם של תושבי יו"ש. הקיצוץ במרכיבי הביטחון חצה זה מכבר את רף הסבירות, וההנחיה החדשה מסכנת חיים ממש", נכתב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כוחות צה"ל בגזרות השונות ממשיכים וימשיכו להשקיע מאמצים רבים לאבטחת שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל בישובים, במוסדות ובצירי התנועה. מעת לעת מבצע צה"ל שינויים בעניין זה אולם אין בהם כדי לפגוע ברמת הביטחון של האזרחים".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה כי "מאז מינויו של ברק על ידי נתניהו נמשכת המגמה של הפקרת דם המתיישבים. צעדים כמו קיצוץ באבטחה הסרת מחסומים ומסירת נשק למחבלים מובילים לאסונות. ברק לא יוכל לנקות את עצמו מאחריות".

"מדיניות ההקלות תעלה בדם"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי הכוונה לצמצם בחיילים מעוררת תמיהה. "מה מתכננים בדיוק להשיג אלו שבו בזמן מסירים מחסומים, משחררים מחבלים ומצמצמים במקביל את הגנת הישובים. אני מאמין שהממשלה החדשה תנהג כממשלה לאומית הדואגת לביטחון אזרחיה".

ביום חמישי נרצח שלמה נתיב, בן 13, ביישוב בת עין על ידי מחבל חמוש בגרזן שנכנס ליישוב שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים.

בעקבות הפיגוע בבת עין אמר ראש מועצת יש"ע כי "התרענו פעם אחר פעם שהמדיניות של הקלות לפלסטינים והסרת מחסומים תעלה בדם של יהודים ולצערי היום קיבלנו לכך הוכחה נוספת. הממשלה היוצאת כפתה על צה"ל מדיניות של הקלות ביטחוניות והסרת מחסומים, מה שגורם לכך שצה"ל מאבד שליטה ויכולת ההימלטות של המחבלים גדלה. האם לא השכילו להבין שהסרת מחסומים עולה לנו בחיים של יהודים?".

במערכת הביטחון דחו את טענות המתיישבים באזור יהודה ושומרון, לפיהן הסרת מחסומים יצרה תנאים שאפשרו את ביצוע הפיגוע. גורמים במערכת הביטחון הצביעו על כך שסביב היישוב אין גדר, דבר שהקל מאוד על חדירת המחבל ליישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully