וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את ליברמן

איילה חננאל

7.4.2009 / 15:30

גורם משטרתי צופה, כי בקרוב "יתגבש מספיק חומר ראייתי", שיועבר לפרקליטות יחד עם המלצה לכתב אישום נגד שר החוץ. ליברמן חשוד בעבירות של שוחד והלבנת הון

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"נראה, כי בזמן הקרוב יתגבש מספיק חומר ראייתי שאותו נוכל להעביר לפרקליטות יחד עם המלצה להגשת כתב אישום נגד אביגדור ליברמן". כך אמר אחר הצהריים (רביעי) לוואלה! חדשות גורם במשטרה, בתום יום החקירה השלישי של שר החוץ בחשד לעבירות של שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים.

השר ליברמן התייצב הבוקר סמוך לשעה 9:00 במשרדי היחידה לחקירות הונאה בלוד. חקירתו נמשכה כחמש שעות. לדברי הגורם המשטרתי, השר הביע זעם על חקירותיו שנמשכות זה שבוע ברצף, אך לא ניסה לדחות את מועד חקרתו והתייצב כשנאמר לו. ביום שישי נחקר ליברמן באזהרה במשך כחמש שעות, ויום קודם לכן נחקר במשך שבע שעות וחצי.

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully