וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אקדם את פתרון שתי המדינות"

עידן דורנר

6.4.2009 / 15:51

נשיא ארה"ב נאם בפרלמנט בטורקיה וקרא לקדם כל אפשרות לשלום במזה"ת כפי שהצדדים התחייבו. "מקדם בברכה דיאלוג בין סוריה לישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא ארה"ב ברק אובמה נאם היום (שני) בפני הפרלמנט הטורקי, והבטיח לקדם את פתרון שתי המדינות, כדי לסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. "הרשו לי להיות ברור: ארה"ב תומכת באופן חד משמעי בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון, כפי שהתחייבו הצדדים באנאפוליס", אמר אובמה.

לדבריו, "אסור להיכנע לפסימיות ולחוסר האמונה במרדף אחר השלום במזרח התיכון". אובמה הוסיף כי יש לקדם כל אפשרות להתקדמות בשלום באזור, וכי הוא מקדם בברכה את הדיאלוג בין סוריה לישראל, שנערך עד לאחרונה בתיווך טורקי.

לדברי אובמה, ניתן יהיה להתקדם בתהליך השלום במזרח התיכון, במידה שאירן תזנח את שאיפות הגרעין שלה. "המנהיגים באירן חייבים לבחור האם הם רוצים לבנות כלי נשק או עתיד טוב יותר לבני עמם". אובמה הוסיף כי הוא לא רוצה שיחסיה של ארה"ב עם העולם המוסלמי ייפגעו בשל המאבק נגד ארגון אל קאעדה. "אהיה הכי ברור שאני יכול: ארה"ב לא נמצאת במלחמה עם האיסלם. למעשה, השותפות שלנו עם העולם המוסלמי היא חיונית בהדיפת אידיאולוגיות קיצוניות שאנשים מכל האמונות דוחים".

אובמה קרא לטורקיה להגביר את קצב הרפורמות, שיאפשרו את כניסת המדינה לאיחוד האירופי. לדבריו, טורקיה עשתה התקדמות בנושאי חופש הביטוי וזכויות המיעוט הכורדי, אך הבהיר כי על אנקרה להמשיך ברפורמות.

מוקדם יותר כוחות הביטחון הטורקיים עצרו אזרח ממוצא סורי בחשד שתכנן להתנקש בחייו של אובמה. מקורות ביטחוניים מסרו לעיתון הטורקי "ח'בר טורק" כי האזרח נעצר ביום שישי כשברשותו תעודת עיתונאי מטעם רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה". הוא הודה שתכנן להסתנן לכנס באיסטנבול ולדקור את אובמה בסכין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully