וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יחקור האם בוצעו פשעי מלחמה בעזה

שופט יהודי מדרום אפריקה יעמוד בראש משלחת של הארגון שתבחן האם הופרו כללי המשפט הבינלאומי במהלך מבצע "עופרת יצוקה"

ריצ'ארד גולדסטון, שופט יהודי מדרום-אפריקה שחקר בין השאר את פשעי המלחמה ביוגוסלביה, יעמוד בראש משלחת של האו"ם שתחקור האם בוצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

ההחלטה על הקמת משלחת מטעם האו"ם שתחקור האם הופרו כללי המשפט הבינלאומי במהלך המבצע בעזה התקבלה לפני כחודשיים על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. המועצה פירטה בהחלטתה כי המשלחת תחקור את תקיפות צה"ל ברצועה וכן את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום.

גולדסטון חזר ואמר כי יבחן את התנהלותם של שני הצדדים ואמר כי היותו יהודי מוסיפה "מימד חדשה לנושא". לדבריו, "למרות היחס החם שיש לי לישראל, אני משוכנע שאערוך את החקירה בצורה אובייקטיבית וללא משוא פנים". לדבריו, "חקירת המעשים שאירעו במהלך המבצע היא האינטרס הברור של הקורבנות ואני מקווה שגם שני הצדדים יכירו בכך".

זמן קצר לפני תחילת המבצע בעזה, ישראל גירשה משטחה את ריצ'רד פאלק, שאחראי מטעם המועצה לזכויות אדם על מצב זכויות האדם של הפלסטינים בגדה וברצועה. פאלק, יהודי-אמריקאי ופרופ' למשפט בינלאומי, טען כי המצור על עזה הפך להיות "פשע נגד האנושות" וכי יש לחקור אותו בבית הדין לפשעים בינלאומיים. פאלק אמר גם כי יש להגביר את את המאמצים על מנת שהאו"ם יבטיח את ההגנה על תושבי עזה. בעבר השווה פאלק את יחסה של ישראל לפלסטינים ליחס הנאצים ליהודים במלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully