וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון נערכת ליום נוסף של הפגנות

טלי גולדשטין

2.4.2009 / 10:11

ועידת ה-G-20 נפתחה באולם כנסים במרכז לונדון על רקע הפגנות סוערות. המפגינים מתכננים לשבש גם את המסחר בבורסת לונדון

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

לונדון נערכת הבוקר (חמישי) ליום שני של הפגנות בעוד מנהיגי המדינות המתועשות הגדלות בעולם פתחו את ועידת ה-G-20 במרכז הכנסים ExCel שבמרכז העיר. המפגינים נגד המדיניות הקפיטליסטית שיבשו את המסחר בבורסת לונדון, ולאחר מכן המשיכו בהפגנות סמוך לאולם הכנסים.

אתמול ניפצו המפגינים את החלונות בבנייני משרדים ברובע הפיננסי של לונדון, בטענה שהחברות שדדו את העניים כדי להיטיב עם העשירים. כמו כן נופצו החלונות ב"רויאל בנק אוף סקוטלנד", בנק שרשם הפסדי ענק ונזקק לסיוע ממשלתי כדי להימנע מפשיטת רגל. אנשים רבים הסתערו על הבניין והצליחו לפרוץ פנימה. כמו כן, נעשה ניסיון לפרוץ לבנק המרכזי של אנגליה. חלק מהמפגינים השליכו ביצים וצבע על השוטרים וקראו להעלות את הבנקאים על המוקד, בשעה שהעובדים הביטו על ההפגנות מחלונות משרדיהם.

המשטרה הלונדונית דיווחה על 87 מעצרים עד כה, נגד ארבעה בני אדם הוגשו כתבי אישום. אדם אחד מת במהלך המהומות ושוטר אחד אושפז בבית החולים. שבעה מפגינים אושפזו אף הם. לפי הערכות, 5,000 בני אדם השתתפו בהפגנות אתמול בבירת אנגליה, שנמשכו 12 שעות.

בתוך כך, הגיעו אתמול ראשי המדינות לקבלת פנים חגיגית בארמון בקינגהאם, שם הצטלמו עם המלכה אליזבת השנייה ובעלה. בשעה 22:00 לפי שעון ישראל, התיישבו המכובדים לארוחת ערב אותה אירח ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ואישתו שרה ברחוב דאונינג 10. את הארוחה ברחוב דאונינג 10 בישל לא אחר מאשר השף העירום - ג'יימי אוליבר, שכבר התבשר כי לא יוכל להביא איתו את המכשיר הסלולרי הפרטי שלו, מסיבות ביטחוניות. זאת, על אף שאישתו של אוליבר צפויה היתה ללדת בכל רגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully