וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מקדימה: "הממשלה מחרחרת מלחמה"

1.4.2009 / 17:17

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הכרזתו של ליברמן כי ישראל לא מחויבת יותר לאנאפוליס. "הוא הכריז על מדיניות חוץ סרבנית"

דבריו של שר החוץ הנכנס, אביגדור ליברמן, לפיהם הממשלה איננה מחויבת להבנות אנאפוליס, עוררו סערת רוחות הן במערכת הפוליטית בישראל והן בעולם הערבי. במסמך אנאפוליס סיכמו ישראל והרשות הפלסטינית להמשיך במשא ומתן על נושאי הליבה של הסכסוך, מתוך מטרה להביא להקמתה של מדינה פלסטינית.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיבה לדבריו של ליברמן בצאתה מטקס חילופי השרים. "הנאום הזה מוכיח שעשיתי את הדבר הנכון כשלא הצטרפתי לממשלה הזאת", אמרה לבני. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, אמר כי "דבריו הם הוכחה לאובדן הדרך והערכים של מפלגת העבודה שוויתרה על כל עקרונותיה ועל האידיאולוגיה רק בשביל תפקידים. כל קשר בין הממשלה הזו לעקרונותיה ההיסטוריים של העבודה הוא מקרי בהחלט".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר כי "שר החוץ הנחקר של ממשלת נתניהו גילה את פרצופה האמיתי של הממשלה החדשה המחרחרת מלחמה". לדבריו, "בדרך זו גילינו גם את פרצופה האמיתי של מפלגת העבודה, שנדבקה לכיסאות ומכר את עקרונותיה לדרכו המדינית של ליברמן".

חברו לסיעה ח"כ נחמן שי אמר כי "מי שמכריז בהופעתו הראשונה בפני עובדי משרד החוץ והתקשורת העולמית כי ישראל איננה מקבלת את תהליך אנאפוליס ולמרות שממשלת ישראל רשמה אותו לפניה בשעתה, מכריז על מדיניות חוץ סרבנית", המשיך. "כמו באופרה, כאשר האקדח מופיע במערכה הראשונה , ברור שהוא יירה במערכה השלישית. המחזה התחיל".

משמאל הגיבו בחריפות לדברי ליברמן. ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אמר כי "אין זה מפתיע שההצהרות המתלהמות הללו יוצאות מפיו של ליברמן הגזען יממה בלבד לאחר השבעת הממשלה הגזענית ביותר בתולדות המדינה. נפלה המסיכה מעל לפנים המכוערות של ממשלת נתניהו–ליברמן–ברק". ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "ליברמן מסוכן לשלום וליציבות ומסוכן למדינת ישראל". לדבריו, "ליברמן ירחיק את הסיכוי לשלום ויקרב את הסיכוי למלחמה". הוא קרא למדינות ערב להחרים את ליברמן ולנדות אותו.

ברשות הפלסטינית הגיבו בזעם לדבריו של ליברמן. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דרש מארצות הברית להתנגד לעמדה שהציג ליברמן בטקס. נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי "זהו אתגר בינלאומי לקהילה הבינלאומית ולארה"ב, שאימצה את פתרון שתי המדינות". לדבריו, "על ארה"ב לנקוט בעמדה ברורה נגד מדיניותה של ישראל לפני שהדברים יהיו גרועים יותר. על הקהילה הבינלאומית להגיב לפרובוקציות האלה, שעשויות לפגוע בביטחון וביציבות ביזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully